I’m a sad girl

lanacloseup

Jag har tänkt på det, lekt med tanken om hur det skulle vara att gifta mig med honom. Jag kan liksom se mig själv i en axelbanslös vit klänning, stå framför honom, lång och ståtlig med rufsigt brunt hår, tittandes på mig med lycka i ögonen. Det händer då och då att han fastnar i någon slags magisk värld, tittar på mig och ler och jag är inte sen med att kommentera något vitsigt om hur töntig han är. De få stunder som jag tar ner murarna och slänger mig mot honom, kramar honom hårt och känner mig trygg en liten stund. Sedan tar någonting annat över och jag släpper hans hand, tittar på världen omkring medan han fortfarande tittar på mig. Han låter mig vara precis som jag är, lever mellan stunderna som jag visar någon slags känsla och tar alla viktiga beslut som jag velar på. Han flyttar till Köpenhamn för min skull, han bokar en tågbiljett och tar med mig på äventyrer och han är snäll mot min mamma.
Jag önskar att jag inte var så trasig, att jag kunde slänga mig utan skyddsmurar mot någonting och leva i stunden. Istället är jag rädd, livrädd att jag är hans Edward, att det händer igen men denna gången inte med mig som huvudpersonen.

19 comments
  1. highfivelivet said:
    • Har skrivit ett sista inlägg nu för att för första gången i forever kändes det som för att skriva och för att jag gärna ville ge er ett avslut. Tack för den här tiden och massa kramar <3

    • Men de nya gränskontrollerna..mellan en timme till en och en halv ifrån dig <3

    • <3
      Massa kramar fina du. Tack för den här tiden och för all kärlek.

  2. kosmoskatteen said:

    Saknar dig!

    • Älskar ditt namn! <3
      Har skrivit ett sista inlägg nu. Med ett avslut. Kände att det var dags att gå vidare även om det gjorde mycket ont i själen. Man ska aldrig säga aldrig, men iaf nu är det ett avslut.
      Tack för den här tiden <3

  3. Frida said:

    Hej du, vart är du?

    • Har skrivit ett sista inlägg nu. Det kändes väldigt svårt men det var dags för ett avslut. Tack för den här tiden och för all styrka och kramar jag har fått här <3

  4. Malin said:

    Läste din kommentar om tomatplantor hos BK så jag vet minsann att du är aktiv i cyberspace! Ge oss ett livstecken, eller i alla fall nått slags avslut? (Inte för att jag vill att sagan din blogg är ska vara slut, men det är bättre än ingenting i alla fall :)

    • Bästa du <3
      Jag är häromkring och funderar på hur jag ska gå vidare. Om jag fortsätter på samma blogg eller startar något nytt. Det känns som att det bloggen handlar om är enbart Edward (för det mesta) och jag har som ingen lust med det..plus att många har adressen till den och det känns så utelämnande att veta att folk som känner mig läser den..folk från jobbet kanske. Men att starta på en ny adress..utan allting som finns här..känns lite ensamt. Vad gör man?
      <3

      • Malin said:

        Förstår ditt dilemma men har inte något bra förslag på hur du ska lösa det. Vill bara att du ska veta att din blogg har gjort så att jag har fått upp ögonen för Köpenhamn och har nu som plan att bo där nån gång efter examen! :) Kram på dig!

    • Har skrivit ett sista inlägg nu. Det kändes väldigt svårt att trycka på Publicera knappen.
      Tack för den här tiden fina du och välkommen till Köpenhamn snart. Du kommer att trivas här är jag säker på, det är ju världens bästa stad <3

      • Malin said:

        Tack tack tack för allt. Ser fram emot den dagen jag har en egen snygghenrik i mitt liv. (Hittade förresten precis en gammal mailkonversation vi hade 2012/2013 och skrattade gott åt mig själv och mina historier..so young and recklessm, mvh 23 år och TANT.) Puss och kram på dig, allt gott! <3

Kommentera

