På en strand i italien

large3

Vi låg på våra handdukar i en öde strand i södra italien. Han hade tagit med sig en stor vit handduk från hotellet medan jag låg på min mikrofiber gröna handduk som hade trasslats i de små stenarna på stranden. Jag gled längre och längre ner i gruset, vattnet var spegelblankt och ytan glittrade i små diamanter som speglade en lugnande oktobershimmel, med några lätta moln i horisonten och en doft av sensommar och varm höst. Han låg där orörlig medan jag tittade ut längs med stranden, några människor väldigt långt bort från oss, lugnet mitt på dagen medan vår sista dag i italien verkade vara för evigt. Jag plockade bort en sten från min handuk, rätade till min svarta bikini BH och slängde en blick över mina höfter. Jag har blivit så smal nu, en konferens tog det och kanske några sommarmånader av omedvetet dåligt ätande och bikinitrosorna är för lösa i kanten. Men brun har jag blivit, rätt så guldig och skimrande och håret har blekts under den italienska solen..
Passenger – Let her go spelades från min spotify lista och jag log över hur allting hade precis gått åt helvete ett par dagar innan och här är vi två, bundna till varandra i en dag till innan vi tar flyget till Danmark, han till Jylland och jag till Köpenhamn och sedan är den här dimman borta för alltid. Jag tittade upp mot himlen med mina rayban wayfarers på, låg på armbågarna medan jag sneglade ut mot de små vågorna i vattnet som dansade stillsamt med vinden och jag reste mig hastigt upp, gick med lätta steg på gruset och kände hur jag sjönk in med tårna i friskt saltvatten. Kunde känna hans ögon på min rygg hela tiden men jag vände mig inte om för livet var precis där framför mig och jag rycktes med i stunden, gick lite djupare in och hoppade in i vattnet med knottrigt hud, skrattade när jag kom upp igen och lyckades trampa snett och sjunka på ena sidan. Jag gick tillbaka mot handduken som stod placerat en meter ifrån honom, kanske mindre och la mig ner, försvann i min egen värld medan solen inte hade förflyttat sig en enda centimeter från himlen.
”Have you noticed that the sun hasn’t been moving at all for the couple of hours that we’ve been here?” frågade han lättsamt och jag tittade upp igen, stödde mig på mina armbågar och sträckte ut benen.
”I think we are in the matrix again, nothing is ever changing” svarade jag tillbaka medan mina ord ekade lite längre bort i en öde strand där ett sugande vakuum hade uppstått mellan mig och honom. Jag ville säga att om jag hade fått välja så hade jag velat vara precis här, i den här stunden, med honom medan solen värmde hans hud och skrattgropar formades i hans kinder varje gång han log åt mitt håll. Vi låg sådär i tystnad en stund till och jag inspekterade mina bikinitrosor igen och borstade bort lite grus som hade samlats på handduken. En liten rund sten landade på min mage och jag plockade upp den, ”heeyy!” ropade jag mot honom som såg skyldig ut för att sedan i nästa stund hålla stenen i handen och le åt att en italiensk sten fann sin väg till min hand. ”I’ll bring this one along to Denmark”, sa jag till honom och mina ögon glittrade varje gång jag såg hans läppar bilda en båge mot kinden. Jag la mig tillrätta och sjönk ner i handduken medan Chris Isaak – Wicked games spelades i bakgrunden och en till sten landade på min mage. Han ville leka och hans handduk hade övervunnit några centimetrar mellan oss, jag kunde nästan höra honom andas nu medan han väntade på att jag skulle reagera. ”Oh youuu” sa jag lättsamt och nöp honom vid sidan av magen och han hoppade till skrattandes. Han la sig närmare mig och tittade på mig leendes och jag kunde nästan, nästan gissa på att han tyckte om mig lika mycket som jag tyckte om honom just då.

4 comments
    • jag är här.. men orden vill inte komma ut i skrift <3

Kommentera

