I sleep on the left side

large (32)

Och jag sa till honom: ”those people have given me a shared room in a residence, whatever a residence is!”. Jag var sur, väldigt sur över att behöva dela rummet med några okända människor när tanken med den här konferensen var att man fick ett dubbelrum för sig själv i ett fyrstjärnigt hotell i italien.
”Feeling sorry for you” skrev han tillbaka på Facebook. Vi har spenderat dagarna med att boka resan tillsammans över skype, planerat att stanna ett par extra dagar och turista omkring. Vi skrattar mycket ihop och har alltid tyckt om varandra sedan vi råkade träffas för ett år sen på företaget.
”Oh but you’re sharing if you get a big room. I sleep on the left side!” skrev jag halvt retandes, halvt på allvar.
”But where would Rosa go?” skrev han retandes tillbaka, om kvinnan som hade bokat in honom i ett fint rum och mig på ett vandrarhem.
”To the residence!” skrev jag i min ilska.
”Which will be available”
”EXACTLY!!”

”Do you snore?” skrev jag efter ett tag och skrattade högt i soffan.
”Do YOU snore?” frågade han tillbaka.
”No but I have very lively dreams, once I said out loud Mats!!. He must have bugged me in my dreams like he does in real life.
”Hahaha that will be weird. Do you hurt your surroundings?”

”I am a peaceful being..I keep to my own pillow” skrev jag lättsamt tillbaka.
”Then it’s okay with me” skrev han och jag insåg att idag har vi pratat med varandra hela dagen, han i en annan stad i jylland och jag i fina Köpenhamn.

Kommentera

