Tuesday equals beer

happy

Jag försvann ut i korridoren för att hämta en kaffekopp och på vägen tillbaka hörde jag mig själv nynna på en melodi som sakta förvandlades till na na na na na..
”Batman!” ropade Sigge, en av våra nya studenter som delar kontor med oss. Han log road.
”Hell yeah!” sa jag helt pepp medan jag gick till mitt skrivbord med lätta steg i mina nya rosa tygskor.
”You sound happy today Nat, are you having a good day?” frågade han och tittade åt mitt håll. Han har satt sig tillfälligt vid skrivbordet bakom Mats där Olle brukar sitta vanligtvis, så de sitter rygg mot rygg.
”Yeah, you know I just got back from Sweden. Was out in a forest walking barefoot on the grass. It’s all good” sa jag och log mitt nöjdaste leende. Ibland slår inget hur vackert sverige är sommartid, hur grönt och tillgängligt. Bara där utanför.
”Ah that sounds really nice” sa han och höll med. För många danskar är sverige lite av det heliga landet bredvid, med vackra skog och vatten överallt. Det är svenskarna som är problemet med sverige brukar de säga med glimten i ögat.

”My parents live in a small city outside of gothenburg, like one hour or so with the train and it is green everywhere and very cozy. I guess it is the same in denmark if you live a bit outside because in the big city there’s not much raw green” sa jag och funderade lite över vart jag ville bo någon gång i framtiden. Jag vill nog tillbaka till sverige, saknar mitt kära norrland och att oavsett var man bor så är man ute i skogen.
Vi avbröts av Jens som stormade in på kontoret med ett leende och samtidigt allvarlig min.
”Nat, I’m gonna switch to danish because this is very serious matters” sa han helt seriöst utan att röra en fena. ”Är du fri idag efter arbetet för att mötas med Klint och ta en öl eller två” frågade han mig på danska och log sedan sitt gulligaste leende och såg ut som en stor kramig björn, som han alltid gör.
”Uoh.. ! Klint, I’ll cancel all my other plans, I miss Klint so very much” sa jag entusiastiskt tillbaka och med en enda tanke suddade bort mina danslektioner och andra obligationer i kalendern. Det ska bli en dag av den här tisdagen också.

Kommentera

