Lost souls

togetherapart

Jag har börjat ett tiotals gånger i mitt huvud. Jag har börjat på historian om hur han aldrig svarade på mitt meddelande. Att han inte tog sig tiden att säga att det är slut, att han helt plötsligt försvann ur mitt liv lika snabbt som han kom in.
Jag väntade en vecka på att få höra det jag redan visste, på att få det bekräftat från honom att det inte fanns någonting längre. Veckan innan hade jag redan försonat mig med ensamheten, med att börja om på ruta ett. Gör man det tillräckligt många gånger så känns det inte ens till slut, det blir till en självklarhet i livet.
Jag var kanske aldrig helt fullkomligt kär och tappar-andan-om-han-aldrig-hör-av-sig-igen. Jag tillät mig inte att gå så djupt in i någonting när jag kunde se slutet i horisonten närma sig. Slutet fanns där när det knappt hade börjat. Det var för komplicerat.
En vecka gick i tystnad och jag kontrollerade mina meddelanden flera gånger, även de som hamnade på ”Others” på Facebook. Han kanske väntar såsom jag väntade med att svara på hans senaste meddelande veckan innan, han kommer att höra av sig. Jag hade gråtit och dansat en hel vecka, fått sällskap av sorgliga piano och fioltoner, välkomnat friheten som kommer när förhållanden faller ihop och kärlek går sönder.
Jag såg en bild på honom, sittandes på en parkbänk med flera av sina bandmedlemmar, klädd i ljusblåa jeans och denimjacka. Han såg glad ut, tillfreds med stunden och det slog mig att inget mer fanns att hämta där. Att det inte spelar någon roll om man får svaren man väntar på och att någonstans så var jag färdig med honom.
Jag tog bort hans namn, rensade hans musik från spotify och andades in vårluften. Vilsna själar finner aldrig ro, vi var två vilsna själar.

 

 

3 comments
  1. Ibland är känslor som en vind, de blåser förbi helt plötsligt… Kanske var det så för honom hmm.

    Kram <3

Kommentera

