I see fire

fire

 

Jag tänker på det ibland, hur han inte kan såra mig hur mycket som helst för jag har redan haft min undergång. Han heter Edward och bor i Singapore. Ibland så vill jag gärna plåga mig själv och gå igenom hans facebook, se att han är ihop med en annan och ibland går jag genom hennes bilder också. Jämför mig själv, mitt hår, mitt ansikte med hennes. Sådant som man absolut inte får göra, ett förbud som svider så skönt på ett självdestruktivt sätt från minnet av tider som inte finns längre. Jag väntar på att de ska göra slut så att jag kan säga en nöjd ”HA!” i min bitterhet, jag visste att du inte klarar av att hålla ett förhållande vid liv. Den skadeglädjen kanske aldrig händer, men jag hoppas.

Och jag tänker på honom med det lockiga håret, på hur jag går med på grejer för hans skull trots att jag är medveten om att det finns en rosa elefant i rummet, att det inte finns någon väg ut där vi båda går hand i hand.

Hur djupt in kan jag gå innan ljuset blir svagare och jag omfamnas av mörkrets sammet, hur länge tills jag trivs med att ha svårt att andas i en genomgående smärta igen? Jag klarar av två dagar av rosaskimrande moln tills något inuti mig sätter igång och säger åt mig att sluta känna, som målar upp scenarion där allting dör och jag blir lämnad med krossad hjärta. Och ändå kan jag inte låta bli att säga åt honom kom när han skriver att han saknar mig, trots att jag vet att mörkret närmar sig.
Men han kommer aldrig att bli min undergång, man får bara en riktig en i livet och man lär sig att aldrig mer gå dit igen. En skadad själ som min finner ingen ro medan han befinner sig på andra sidan öresundsbron och vi skrivs inget, för nu vill jag inte veta, jag vill bara bli av med känslorna, vill utrota den grymma känslan av hopp som får mig att drömma om en framtid tillsammans.

2 comments
  1. Gud.Just.Så.Det.Man.Inte.Får.Någonsin.
    Alltid när jag läser om Edward här tänker jag att det är han twillightsnubben;)….igår kväll var Remeber me” på tvn då tänkte jag på dig.

    • Jag tänker alltid på Edward varje gång jag ser Twilightsnubben, de har vissa likheter på något sätt. Det tog mig lång tid innan jag vågade kolla på twilight igen, hatade det så mycket för att det påminde mig om honom.
      Puss <3

Kommentera

