Small hands

jdcouple

”I want to have a gig at that bar to dedicate you a song but they’re not answering me” skriver han till mig, min frenchie, på Facebook en söndagskväll.
Jag sväljer hårt där framför datorn i mitt rum i Köpenhamn, drar fingrarna genom håret och biter sedan på nageln på tumfingret lite nervöst. Menar han..menar han på riktigt att han har en sång till mig?
Jag svarar sedan lite casual, låtsas inte lägga någon större vikt vid faktumet att han vill dedikera en sång till mig. När han spelar på min favoritbar, där vi träffades första gången, när jag satt på övre våningen och hängde med fötterna ut från balkongen.
Vi har inte setts i snart två veckor, han har varit upptagen med att träna med bandet inför den kommande touren och jag..jag har dansat exakt alla dagar i veckan och spenderat min vakna tid bland vänner. Tänkt att det ändå inte leder till någonting, att det kvittar om vi ses så få gånger eller om vi aldrig mer ses igen.
Och sedan skriver han, ”Nat, I I haven’t seen you in ages, I miss your little hands and little face, and lovely ginger hair… I wanna stroll your hair and caress your tiny little face, my darling”. Jag fullkomligt smälter, hjärtat slår i oregelbunden takt och jag inser att jag saknar honom, att han finns alldeles för långt bort ifrån mig, att jag allra helst vill ha mina armar omkring honom och kramas hårt hårt medan jag sitter i hans famn, vänd mot honom på sängkanten.
Jag berättar för Mats på jobbet om att jag simmar på farligt vatten, att känslor aldrig någonsin leder till något bra, att jag måste använda huvudet, lyssna på mitt förnuft.
”I don’t understand” säger han med förvåning i blicken, ”you say that you want to meet a decent person..and yet here’s one that you like and that likes you back, that wants to be with you. What’s the problem?”
”Maybe that I have commitment issues, that as soon as somebody gets close I need to run in the other direction?”
frågar jag retoriskt tillbaka för vi båda vet svaret, att jag är rädd, livrädd för att bli kär igen, livrädd för att få hjärtat brustet en gång till.

Kommentera

