Out of space

girlbw

Jag har liksom gått och funderat, tittat på oändliga dokumentärer om rymden, om universum. Försökt att reda ut begreppen time travel, quantum foam, supermassive black holes. Blivit helt indragen i mina egna teorier om universum, antecknat frenetiskt på en föreläsning i kosmologi om att det fattas en substantiell massa i universum som måste finnas där för att hålla stjärnornna i galaxer som vi inte kan mäta, eller se på något sätt. Känt mig liten, obetydlig i universum medan svarta hål äter sig igenom materia från centrat av alla kända galaxer.

Det slår mig att jag har spenderat en hel förmiddag på jobbet med att lyssna på TED talks om ämnen rörande glädje, kärlek, stresshormoner och hur de påverkar oss, om relationer och samhället, antidepressiva mm. medan jag jobbar med administrativt arbete samtidigt som jag söker vetenskaplig information till en rapport som ska lämnas in om tre veckor.

Jag har också insett att jag fyller 27 snart. Att jag har funnits på den här jorden i nästan trettio år och vid trettio ska man vara vuxen, man ska vara självsäker och veta sin plats i världen. Någon har inpräntat i ens huvud att det är lagom att skaffa sin första unge vid trettio och jag känner hur jag får bråttom, det finns knappt nån luft att andas i och världen snurrar på lite snabbare.

Och där vid sidan av, min ena roomie ska flytta ut och luften där hemma är också tungt. Min french lover ska iväg till frankrike och tyskland hela nästa vecka och senast vi hånglade mot ett staket var för en vecka sen. Jag har ingen kontakt med dendär Jesper överhuvudtaget och jag råkade höra att fågeln har flickvän nu. Juan har gjort slut med sin flickvän sedan sju år tillbaka och kretsar nu kring min andra roomie Maria som planeterna kretsar kring solen.

Jag går till gymmet och springer, springer för livet och slutar aldrig. Klint har börjat på sitt nya jobb, vi ska alla köpa biljetter till en Kent konsert i Köpenhamn. Jag kramade Jens idag i förmiddags åt Klints vägnar och han returnerade kramen när brandlarmet gick strax efter lunch.

Det snurrar fort nu, väldigt fort och där i rymden är det alldeles tyst.

5 comments
    • Förstår inte varför jag känner mig så stressad..vill bara vara glad..och vara, hur gör man det? <3

  1. Jag fyller 2fucking7 i juli… Ska vi mötas upp och bli shitfaced på tequila? <3

Kommentera

