En onsdagslista

En lista lånad från Niotillfem

lana2

Hur såg du ut för exakt ett år sen jämfört med nu?

Nästan precis likadan som jag ser ut nu. Håret hade jag i lekfulla vågor nästan varje dag medan nu är det lite mer rakt och klassiskt. Förra året klädde jag mig i vitt och pastelligt och hade ofta blommor och accessoarer i håret. I år har vågorna bytts ut mot lite mer klassiskt rakt år med topparna som böjs inåt, de korta kjolarna har bytts ut mot lite längre figursydda kjolar och jag klär mig i svart, vitt och marinblått. Sidbenan har flyttats ut ett par centimentrar ännu mer till vänster och jag har ofta på mig mammas pärlor som jag fick för ett par år sen.

När kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?

Jag minns knappt när det var senast. Det har varit några turbulenta dagar och veckor och jag vet inte riktigt var jag står, var jag är på väg och vad jag sysslar med i mitt liv.

Har du gjort något på sistone som du inte gjort förr?
Blivit helt besatt av universum, tittat på oändliga dokumentarer om quantum foam, teleportering, supermassive black holes. Väckt upp mitt intresse om vetenskap, rymden, om fysikens lagar och vår perception av världen. Den delen av mig har inte fått liv sen innan jag började på gymnasiet och det känns helt stort att känna passion för något. Jag trodde att den delen av mig dog tillsammans med hjärtesorgen, att alla känslor var raderade för alltid i syfte att lägga upp försvarsmurar som ingen kan tränga igenom så jag inte går under igen.

Vad stör dig just nu?
Det ligger en viss osäkerhet därinuti, kanske orsakat av det gråa vädret, kanske av den dåliga stämningen hemma. Jag känner mig gammal och ur fas med mitt eget liv och för bara ett par veckor sen var jag en glad prick. Det känns som att jag måste hitta min riktning, ta tag i mitt liv för att befria mig från den gnagande känslan inuti.

Vad åt du till middag igår?
Chili cheese tops på Mc. Donalds på vägen hem från salsalektionerna.

Vad köpte du senast?
Två skolflickekjolar från American Apparel, nu kan jag lugna ner mig lite hoppas jag.

Något du bör ta tag i.
Mitt liv, faktumet att jag fyller 27 snart och står på ingen grund, känner mig vilse, förlorad i en värld där jag inte platsar. Det fattas en trygghet som jag inte hittar, som jag inte riktigt vet hur man skaffar.

Ett citat som passar dig.
liztxt
Ett citat från Elizabeth Taylor som känns väldigt träffande.

En besatthet.
Universum och hur allting uppstod. Det är allt jag tänker på, allt jag pratar om. Det styr mina tankar, mitt liv och hela min vakna tid.

2 comments
  1. Jag joinar dig i 27-deppet… Känns overkligt att bli så jäkla gammal i sommar. :( Suck.

    Kram <3

    • Idag slog det mig att om 10 år är vi 37 år gamla. 37 liksom..och 10 år är ingenting..åååhhh :(

Kommentera

