French kisses

large

”I’d rather be in Copenhagen right now, so not looking forward to working tomorrow all day” skrev han till mig på facebook någon gång på kvällen igår. Jag höll på att göra mig i ordning inför torsdagens salsa dans på Mambo i Köpenhamn.
”So come, I am free tomorrow” skrev jag tillbaka överlycklig medan jag försökte att hålla entusiasmen i styr.
”I reckon that traveling back and forth to Copenhagen is going to cost me a few bucks in the near future so I am piling up a little” skrev han bara sådär och fick mitt hjärta att flyga iväg. Kan det vara så, vågar jag ens tänka tanken, är det ens möjligt i detta liv av hjärtesorg och ensamhet att han med dedär vildvuxna lockarna vill vara med mig, vill hålla min hand och hångla upp mig bland människor. Han som hade bläddrat bland mina profilbiler och visat mig en från ett par år sen när jag och min kusin Emma som var fyra år då,  posar på gatan i lockigt hår och med nöjda leenden. ”This one is my favorite picture of you, you look adorable”.
Han som blir full och säger några ord på franska, växlar sedan till svenska och skrattar när jag uttalar hans hemstad utan R. Och jag är rädd, livrädd att jag kommer att falla så hårt för honom att det inte finns någon räddning längre.

9 comments
  1. Elena said:

    Våren är påväg!

    • Jag hoppas så mycket att det är så! <3

    • jaa..dör lite på det <3
      Fast har sansat mig litegran sedan helgen, har inte sett grabben på en vecka nu så jag kan tänka lite klarare..typ haha

    • Det händer grejer hörru..snart kommer jag att börja stalka i Malmö :D

      • Haha gött jag joinar ;)

      • haha det hade varit FANTASTISKT! :D

Kommentera

