En fredagslista!

bwfun

Hur gammal är du? 26 år i ett par månader till.

Hur gammal känner du dig? Mentalt har jag redan gått in på 27:an men jag känner mig oftast äldre än vad jag är. Kanske för att jag har en förmåga att oroa mig om så mycket om allting, för att jag tycker mig ha bestämda åsikter och vet någorlunda bra om vem jag är och vad jag vill. Och kanske för att jag inte längre är lika vilse och rädd för världen som en yngre och oskyldig Nat var för många år sen.

Vad har du gjort i dag? Jag har cyklat till jobbet i regnväder, känt mig rätt uppåt, förväntansfull, glad. Två dagar av sol fick mig tillbaka till livet och Olle’s söta leende som smittade av sig idag så vi gick omkring och log båda två.

 Vilken film såg du senast? Into the wild.

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Någonstans mellan vår och sommar är den bästa tiden på året. Det är varmt och blommigt ute, det känns fräscht i luften och man kan gå i shorts och converse trots att det inte officiellt är sommar. Man är glad för alla fina dagar man får och det känns fantastiskt att veta att sommaren är runt hörnet.

bw4blake


Är du besatt av någonting?
 Just nu har jag fastnat på Tinder och så fort jag har lite tid ledigt så messar jag med några snygga pojkar. Mitt liv som tonåring igen.

Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter vid mitt skrivbord på kontoret med datorn kopplad till en stor skärm. Professorn sitter ett par meter bort till höger om mig och framför mig, snett till vänster sitter Mads. Mats, Olle och en till tjej har redan gått hem.

Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jag klippte mig igår i en kortare frisyr än vad jag brukar ha, lite som en längre page fast raktklippt och med sidobenan ännu längre in till vänster. Känner mig så fab i mjuka vågor och dr.Martens. Sedan så är jag rätt så blyg när det kommer till att prata med främmande killar som jag gillar trots min väldigt utåtriktade personlighet. En till grej är att jag tycker om färska blommor, speciellt rosa rosor så det brukar jag köpa till vår lägenhet en gång i veckan och det uppskattas väldigt mycket av de andra tjejerna också.

 bw3cigg

När vaknade du i dag? Prick klockan sex av någon märklig anledning och en titt på mobilskärmen så vägrade hjärnan sova en timme till.

Vilken är din favorithögtid? Kanelbullens dag!

Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Jag vaknar av att solen lyser in genom fönstret och det är varmt utomhus. Det är inte sommar än men det har varit så himla fint väder varje dag och vi har inte missat en enda stund i att vara utomhus, ligga på en gräsmatta omringad av vänner, dricka öl på kvällarna när det blir lite kyligare och titta på den blåa himlen utan ett enda moln av bekymmer. Vid assistens kirkegård, nørrebroparken, islandsbrygge, amager strand. Glad och full av liv med människor jag tycker om.

Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Ett sjukhus i norra sverige, aldrig mer!

bw2lana

Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Asien, Australien.

Vilka yrken har du provat på?  Servitris, civilingenjör, forskarassistent och PhD studerande.

Vad sa du senast? ”Have a nice weekend!” till professorn.

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Matte, fysik och bioteknikämnen.

 bw1

Vad köpte du senast? Ett gäng skönhetsprodukter på nätet, behövde en refill på nästan allt jag använder.

Hur många gånger har du flyttat? Många gånger i Sverige men här i Köpenhamn har jag bara hunnit bo på tre ställen på ett och ett halvt år.

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var sexton år, vilsen, ensam och med en stor sorg i hjärtat. Min lillebror hade nyligen dött och livet var bara hårt.

large (17)

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Mads på jobbet dök upp med en tallrik med frukt från köket för ett par fredagar sen för att jag hade varit sjuk och borta så länge. Jag fick tårar i ögonen av hur underbara människor som jag jobbar med.
Vad heter du i andra namn? Har inget andra namn.

Har du några husdjur? En norsk läkarstuderande som ska göra ett ett-årigt projekt hos mig. Han är väldigt söt.

bwmarry

Vill du gifta dig? Jo det vill jag väl någon gång i framtiden med en alldeles speciell och underbar människa som vill dela sitt liv med mig. Någon som skrattar åt samma grejer som jag och som inte räds för kärlek. Någon med ett gott hjärta och snyggaste leendet någonsin. Någon som får mitt hjärta att klappa lite för snabbt och som doftar så gott så att jag aldrig vill ta bort huvudet från hans nacke.

4 comments
    • Det var andra gången jag såg den, tycker om den så himla mycket! Älskar såna filmer som får en att fundera och försöka förstå <3

  1. Hannah said:

    Jag var på listhumör, hoppas det var okej att jag snodde denna!

Kommentera

