Office depression

dress

 

”How are you doing over there?” frågade Olle mig från sitt skrivbord lite innan fyra häromdagen. Han sitter med ryggen mot Mats och de två gör också ett bra par. Olle ska lämna in sitt bachelorprojekt och det börjar bli lite bråttom nu.
”I am getting more and more depressed” svarade jag lika uppgiven från mitt skrivbord. Alla andra hade redan gått för dagen och verksamheten har inte riktigt kommit igång efter julledigheten. Det kanske är fågeln som fattas. Han har varit sjuk i över en vecka nu och stämningen är lite halvdöd. De tittar på mig med stora ögon och väntar på att någon ska bidra med lite energi och lite skämt medan jag och min järnbrist vill bara hem och sova.
”Yeah, me too” sa han efter mig och jag tittade upp för att se toppen på hans orangea mössa. Hans ögon var fokuserade på datorskärmen  och jag hörde ett frenetisk klickade på musen med pekfingret.
”That’s it, I’m out of here” sa jag frustrerad och tryckte på cmd + Q i ren protest. Outlook-mailen stängdes ner direkt och jag drog ut sladdarna som kopplar datorn till den stora skärmen.
”Yeah I am going too, cannot function anymore” sa han som också reste sig upp samtidigt som jag.
”Olle, tell me something” sa jag frågande medan jag ställde mig bredvid hans skrivbord och tog på mig min halsduk, ”how come we’re always the last two ones in here?”.
”Because we are the only two without any social lives”
svarade han kvickt och vi sågs en liten stund i ögonen innan vi båda två skakade på huvudet och snällt fick gå utanför dörren.

2 comments
  1. Vilken ljuvlig klänning! Är det din? Är det du?

    • Visst är den fin? Jag är med på många bilder härinne men inte på denna :).

      Puss <3

Kommentera

