Det är så mörkt

girlchr

 

Det är fredag och jag räknar ner till jul. Lyssnar på Veronica Maggio – Sergels torg och försöker att hålla mig levande. Flera veckors överarbetande har resulterat i ett tillstånd av att gå på autopilot. på att göra, göra, göra och leverera. Köpenhamn är alldeles grått och blött idag och lite som om allting går långsamt. Det hade samlats regndroppar på min cykelsadel imorse och mina dr.Martens kängor är smutsiga efter en cykeltur till jobbet. Jag väntar på att dagen ska ta slut så att jag får åka hem. Till sverige, till något annat, till att få mat från mamma, till att få säga några sammanhängande meningar för jag verkar ha tappat förmågan att uttrycka mig.

Vi slutar tidigt idag och ska ta oss ner mot stan i samlad trupp för att få en kuvert med pengar som vi får köpa julklappar på. Inte så mycket men ändå någonting. Någonting som ska vara trevligt medan jag känner mig stressad över att inte kunna koncentrera mig på en timme som vi har på oss för att spendera pengarna. Stressad över att träffa de andras familjer efteråt och vara mig själv. Den här glada, pratsamma varianten av mig som de har lärt känna, den har ersatts med en tom blick och spridda tankar, oförmåga att hänga med i konversationer och spretigt hår.

Men imorgon är jag där i Malmös centralstation, äter en kanelbulle medan jag väntar på mitt tåg som ska ta mig till kära Göteborg. Till mamma, till Sanna, till minnen från ett annat liv som var mitt innan. Imorgon.

7 comments
  1. linnea said:

    Välkommen till Göteborg, det är lite grått & regnigt här med men varmt välkommen!

    • Det var helt mysigt även om jag bara var i Göteborg i några timmar. Mina föräldrar bor utanför Göteborg men jag hann med en fika på starbucks..och det var så nostalgiskt <3

  2. Elena said:

    Aaah, hoppas att du vilar upp dig hemma i Göteborg. Ta hand om dig, Nat!

    • puss fina <3. Julen var bra men lite tråk bara hos föräldrarna..tror att nästa jag så åker jag inte så länge..eller så åker jag till solen istället :D

Kommentera

