Week from hell

large (14)

Jag har varit slö, hittat på massa annat att göra på dagarna, gått på networking events i tajta svarta klänningar istället för att sätta ihop en poster inför konferensen i slutet av november. Skypats med Caro och tittat på en lista över phD kurser istället för att fylla i papperen som krävs för att ansöka om en tjänst. Det har liksom varit mer spännande att hänga på 9gag och inte behöva ta tag i sitt liv i några dagar till. Dansat och druckit mig berusad på vin hela helgen och haft världens söndagsångest och dåligt samvete för att jag inte får något gjort. Som när man var studerande och hade dendär oron i huvudet hela tiden, borde plugga, borde öppna en bok och läsa ikapp kapitlarna istället för att titta på serier, istället för att ta en kaffe på vårt favoritfik i Göteborg. Jag sköt upp det till morgondagen och drog ut ångesten hela vägen till tentaveckan var åttonde vecka. Då satt jag dag och natt och pluggade, hann ikapp allting jag inte hade hunnit med under veckorna.

Det närmar sig dendär konferensen i Melbourne och innan jag ens kan sätta mig ner och klura ut hur man tar sig till hotellet från flygplatsen eller hitta adressen till konferensplatsen så måste doktoreringspapper fyllas i, ett nytt CV, ett personligt brev, en lista över mina svenska chalmersbetyg översatta till danska systemet.

Det kommer att vara en poster session på konferensen som det alltid är där alla forskare visar upp sina resultat och det förväntas att jag ska ha en poster med mig över mina icke-resulterande resultat.
Jag känner redan hur hjärtat slår oregelbundet, magen krånglar och jag kan inte ens koncentrera mig nog för att följa en film eller en halvtimmes serie för att hjärnan jobbar på högvarv i bakgrunden och går igenom allting som ska göras. Jag har en känsla att när jag väl kommer till jobbet så kommer jag att spela ”The xx intro 10 hours” på youtube med hörlurarna i och glömma världen utanför i många timmar fram. Och medan jag jobbar ihjäl mig de kommande två veckorna så kommer hösten att omvandlas till vinter här, löven kommer att falla på marken och ruttna i blöta högar längs med cykelspåren och ett flygplan kommer att lyfta från Kastrup till sommarmelbourne.

2 comments
  1. Frida Korpas said:

    Åh jag känner igen mig. Min bästa vän var här förra veckan och jag fick absolut ingenting gjort. Nu har jag en essay, ett research proposal och tonvis med läsning att komma ikapp med, till typ nästa vecka. Hjälp

    • Hjälp ja.. ligger helt utslagen i soffan nu, har precis skickat iväg en ansökan till min doktorstjänst (ska typ ansökas formellt enligt reglerna även om man redan har blivit utlovat tjänsten..blää hjärnlobotomi typ) Puss

Kommentera

