I like you when you give me cookies

cookies

 

Jag var nästan gråtfärdig i köket med en Mats som tittade på mig med förundrade ögon medan jag bröt ihop och tappade förståndet. Jag pendlade mellan att vara sur, ledsen, sur igen, sönderstressad och allmänt negativ. Om allting, om livet, om mitt icke-existerande kärleksliv, om att jag måste byta kontor igen, om att mina lappar aldrig får stå pinnade på skrivbordsväggen längre än ett par månader i taget innan jag måste ta ner allting och börja om någonannanstans. Alltid så, som en möbel som får flyttas runt som det bäst behagar folket. Jag vill känna mig som en viktig del men jag får alltid kämpa mig till allting, precis allting jag får. Och Mats, ja där stod han, min finfina vän som i stunden inte kunde tänka sig något annat än kakor som skulle göra mig glad igen. Och jag tittade på honom och hans ärliga blåa ögon och hans ljusa tröströst som bara jag får höra och det slog mig hur fin han är. Precis som han är, min vän.

4 comments
  1. Ibland är det kämpigt <3 Skönt att du har fina människor runt dig :)

    Kramar!

    • Ligger i soffan helt lobotomerad känns det som. Har skickat iväg en formell ansökan på den där doktorstjänsten som tog mig en hel vecka att fixa i ordning..och än är det inte slut..jag måste fixa resten också..sätta ihop en projekt till mig själv osv och skriva en beskrivning och en planering..det känns som att jag tar för mycket ansvar i mitt jobb ibland :/
      Mats är guld värd i krissituationer.. och i andra situationer. Så himla bäst! :)

      Puss

      • Då håller jag tummarna för att allt går vägen med tjänsten :)

      • Har precis skickat in de sista papperen med jetlag och allting..men hoppas att det blir bra nu, orkar inte vänta och veta ingenting om hur det blir efter december. Puss <3

Kommentera

