He wants me, he wants me not

large

Jag tittade på hustaken framför mig i mörkret och kände hur det ljusblonda håret från min peruk dansade med vinden. Fågeln kom bakifrån och ställde sig bredvid mig med mobilen i handen.
”Nice picture” sa han och jag såg hur han like:ade min bild på facebook. Det var en bild på mig bakifrån där det såg väldigt mycket ut som min karaktär Khaleesi.
”Yeah” svarade jag mjukt tillbaka och log mot honom, äntligen kunde vi prata ostört bara vi två.
”So what’s the deal with this Jesper guy?” frågade han mig och tittade på medan jag höjde på ögonbrynen. ”He’s commenting and like-ing everything you put on facebook..is he like obsessed with you or something?” frågade han och försökte väldigt hårt att låtsas som om detta bara var en fråga utav ren nyfikenhet. Inte för att han brydde sig. Jag suckade inombords.
”I don’t know, we’re friends” svarade jag lite osäkert bara för att förvirra honom.
”Oooooh” sa fågeln lite väl entusiastiskt som om det inte sved.
”I guess he is very active on facebook..I don’t know” sa jag fortfarande väldigt mjukt, utan att hinta åt något håll. Jag ljög väl lite eftersom jag är mycket väl medveten om att dendär Jesper flörtar med mig som aldrig någonsin förr. Om fågeln bara skulle se våra privatmeddelanden..

Fågeln verkade vilja gå iväg fast ändå inte så jag tog tillfället i akt att leda konversationen tillbaka till dendär dejten som vi försökte få till för ett par veckor innan.
”So when are your guests leaving?” frågade jag lättsamt fast det kändes lite märkligt mellan oss.
”Monday evening I’ll finally get my bed back. I’ve been sleeping on an air mattress on the floor for the past four days” svarade han som den tysken som han är.
”Because my guests are gone so you’re the only one who’s busy now..” sa jag mjukt och hintade tillbaka till dejten.
”Yea..myeah..” svarade han tveksamt som om det jag hade frågat var helt otänkbart. Himla människa, jag började bli frustrerad igen med hans lekar. Han vill fast han inte vill fast han vill inte att någon annan ska ha mig heller. Han gick tillbaka till festen och lämnade ett bittert smak i munnen, som om jag inte är värd att tyckas om eller att jag borde inte ens tänka på att han någonsin skulle fråga ut mig.

Det började bli lite för kyligt på balkongen och jag var färdig med att tycka synd om mig själv. Jag gick tillbaka till festen, hela vägen mot köket och lutade med ryggen mot köksbänken. Jag tittade ut mot festen eller snarare det som var kvar av festen, fågeln som dansade med några lite längre bort. Jag såg Silvia och hennes kille ta på sig ytterkläderna och jag såg Mats i hallen pratandes med någon tjej i kö till toaletten.
Började leka med mitt hår och snurra slingorna med pekfingret medan jag funderade över fågelns reaktion ute på balkongen när Commander Spock ställde sig bredvid mig och lutade sig med ryggen mot köksbänken han med.

”Are you here all by yourself?” frågade med sin lugna röst. Han är en av de människor som jag kan lyssna på i flera timmar och känna mig lugn och harmonisk. Tycker om ljudet på hans röst, så jämnt och tryggt på något sätt.
”Yes, just enjoying the party” sa jag charmigt tillbaka och sedan la jag till ”Commander Spock”.
”Ah you remember” sa han för att fastslå att vi båda mindes förra årets mini-romans.
”Of course” sa jag flörtigt och tittade på honom över min skuldra. Han log lika flörtigt och avslöjade två diskreta smilgropar. Heh jag var lite röd om kinderna.
”So how are you getting home after the party?” frågade han mig och lutade sig väldigt nära mitt ansikte.
”I might just stay over at Mats place tonight” sa jag och pekade mot Mats längre bort i korridoren. ”He lives close by”
”Is he your boyfriend?” frågade Spock rakt på sak.
”No, he’s my friend” sa jag lugnt utan att tveka.
”Friends with benefits?” frågade han och log. Uppenbarligen min och Mats dans hade väckt upp lite uppmärksamhet.
”No, we’re just friends. Close friends” sa jag leendes igen och Spock verkade lättad. Fågeln joinade konversationen igen och svarade på Spock’s fråga om var jag bodde. Berättade hela min adress trots att han aldrig varit där själv. Suck.
”I should have come by bike today, don’t know why I came by car. Then we could have biked together” sa han. Det visade sig att Spock bodde i närheten av mig. Fågeln såg inte alls glad ut.
”You came by car?” frågade jag forvånad. Det är inte ofta man hör om folk med bilar omkring Köpenhamn eftersom det är så dyrt att äga en bil och också för att det är så smidigt att cykla överallt.
”Yeah I was in a hurry so I came in the company car” sa Spock som försökte att imponera med jobbilen.

”And where are you going to sleep in here with all of these people staying over?” frågade jag och ignorerade fågeln som stod där och låtsades vara en del av konversationen.
”On the floor I guess” svarade Spock, ”You are welcome to stay and share the floor with me” sa han med en väldigt charmig röst. Jag kände att det var kanske lite för mycket med hänsyn på fågeln. Jag vill ju trots allt inte såra hans känslor även om han lyckas såra mina med att behandla mig som luft ibland.
”No, I’ll just bike home or something” svarade jag mjukt och neutralt mot Spock och log ett litet blygt leende. Kände fågelns blick på mig hela tiden och det började bli obehagligt.

”Mats, go home?” frågade jag honom som verkade ännu fullare och försökte att dansa till en ACDC låt på dansgolvet och få igång festen igen.
”Yeah, fuck it, I’m tired anyways” svarade han och vi gick mot ytterdörren, där våra skor var. Fågeln och Spock kom efter oss för att kramas hejdå och stod där medan jag tog på mig skorna. Tittade på mig båda två, jaha.
Jag kramade först fågeln hejdå och tackade för en fin fest och sedan gick jag över till Spock som kramade mig och gosade in sig i mitt hår.
”I have a mattress you could sleep on if you don’t wanna sleep on the floor” sa jag till honom för att vara vänlig, ”but maybe that’s almost all the way home for you anyways” la jag till. Jag såg hur fågeln ryckte till och jag fick bara lust att örfila honom i nacken. En hel kväll med mig och han försökte inte ens.

11 comments
  1. Elena said:

    Den där fågeln och hans lekar… Jag tror att du ska sluta ha hänsyn med honom. Flirta, prata med män, njut av livet. Gör inte det som han förväntar av dig. Jag menar inte att du ska starta ett krig men han verkar vara bekväm med att allt sker på hans villkor så sluta spela med. Förlåt att jag har kommenterat så lite de senaste månaderna. Har börjat en utbildning och flyttade till min första egna lya samtidigt. Det börjar lägga sig så jag är back on track!

    • Vännen, grattis till lägenheten och till utbildningen. Får man fråga vad du läser för något?
      När det gäller fågeln, jag tröttnar verkligen på hans lekar och nu har dendär förälskelsen också lagt sig. Det händer verkligen ingenting och jag känner att jag har gjort tillräckligt från min sida för att visa honom att jag gillar honom och att jag är redo för någonting annat än casual whatever. Det känns som att han går tillbaka i gamla mönster, förra gången var det också såhär, någonting höll på att hända och sedan backade han ur, jag tröttnade och vi pratade knappt med varandra ett tag. Tills vi blev vänner igen och saker hände i Lissabon. Men som det är nu, om ingenting händer så kommer jag inte att ha några känslor kvar för honom och gå vidare. Man behöver dendär stimulansen och han..jag vet inte vad han vill. Han vet inte nog själv vad han vill och som Mats sa för nån dag sen: he does not know what he wants but why should you be with somebody who doesn’t know if he wants you? Det sved lite men så är det..
      Puss <3

      • Elena said:

        Jag ska bli ingenjör inom IT :) Fågeln bör bestämma sig innan det är för sent ;)

      • Ah vad roligt, grattis! Se till så du inte blir som nördarna på andra sidan korridoren där jag jobbar höhö :p

  2. Stella said:

    Håller med nedanstående kommentar. Sluta ta illa upp av hans dåliga stil, det finns INGEN mening att slösa energi på det!

    • Jag blir bara förvirrad av hans beteende..han vill fast han inte vill fast han vill fast han vill inte att någon annan ska ha mig heller. Han liksom förstör för mig när andra försöker att prata eller flörta med mig. Det känns som att det är på tiden att prata och bestämma något, ska det hända något mellan oss så får han se till att ta nästa steg och ska det inte hända något mellan oss så får han sluta förstöra för mig när det finns andra i bilden. Kände ändå att jag behövde vara respektfull mot honom och hålla mig borta från hans vänner (ex. commander spock) men i andra situationer all bets are off. Han får störa sig hur mycket han vill på dendär Jespers meddelanden och kommentarer överallt på min facebook..jag är ju singel och det finns andra än fågeln i den här världen.
      Känner mig allmänt less på honom idag.

      Puss fina <3

  3. Allt detta vobblande ,känner igen jag har inte tid. Vi vill ju bara leva osv…Bli 80 med mig ville jag skrika.

  4. Jag gav upp det där. Jaga efter män som ”kanske” vill en dag. Sedan på en fest från ingenstans var han bara där. Allt gick snabbt och jag vill aldrig mer jaga efter någon som inte ser mig vissa dagar och andra bara ha mig hela tiden.
    Sedan tänker jag att om Fågeln håller på såhär nu, vad skulle bli bättre om ni blev ihop?
    Skulle han skärpa sig eller fortsätta i samma spår?
    Nej, du är värd så mycket bättre och som Elena skrev njut av livet och flörta!
    Gör det, gör det, gör det!
    Kram på dig! :)

    • Du har så rätt! Jag har tröttnat jag med på att det inte blir till något, jag har liksom slutat att söka hans uppmärksamhet eller aktivt leta efter tillfällen att träffas. Och nu är det han som uppenbarar sig på mitt kontor hela tiden när han inte längre blir jagad. Såå trött på att alltid vara vid en ”kanske” med alla jag träffar.
      Jag tror att han är väldigt seriös när han är i förhållanden, iaf i den han var innan..vet att jag och Sølver brukade skoja om att fågeln är mated for life. Men hur länge till ska det ta tills det kommer till den punkten? Känns som att den gnistan har slocknat nu. Oh well.. inflyttningsfest nu på fredag så man får se vad som dyker upp (dendär Jesper gör det iaf) :D

      Puss

      • Angie said:

        Wihoo, njut och ha kul som fan då! :D

        Pöss!

Kommentera

