Property of no one

large

Jag minns att jag dansade med en brasilienare vid någon tidpunkt, jag klädd i min Khaleesi från Game of Thrones dräkt och han i hatt och hängslen. Han kunde dansa och i min värld är det alltid pluspoäng om man kan få mig att snurra runt och sedan fånga tillbaka mig i en synkroniserad rörelse. Och det gjorde han och han tittade mig djupt i ögonen och drog mig närmare. Mina armar var på hans axlar och jag gick med på det för dansens skull men något inuti mig ville annat, ville inte bränna några broar, ville visa respekt till fågeln bara ett par dansande människor bort. Så jag tog mig loss från hans grepp och joinade några andra på dansgolvet. Fågeln uppenbarade sig framför mig direkt och bara var tvungen att säga något om brasilienaren.

”Whatup with that guy, he’s been on soo many girls tonight” sa fågeln lite casual som om han bara ville konversera.
”Yeah I don’t know” svarade jag lika nonchalant och letade med blicken efter Mats som såklart var vid köksbänken och drack lite mer. Kristine, en tjej från jobbet ritade tuschpennatatueringar på hans arm och jag ville också vara med i leken.
”Got a dragon one for me?” frågade jag henne och hon skakade lite osäkert på huvudet.
”I am not sure I know how to draw dragons” hann hon säga för att i nästa stund få pennan snodd av Mats.
”I’ve got something even better” sa han och höll mig stadigt på sidan så att han kunde få rita på min arm.
”Property of Mats?” sa jag frågandes när jag tittade på armen.
”Yes, much better than dragons” svarade han väldigt nöjd med sig själv.
”Well who else’s would I be?” sa jag stolt och självsäkert och log mot honom. ”Yeah!” sa Mats lycklig och nästan rörd. Fast han spelar tuff och som om han inte bryr sig hela tiden så vet jag att någonstans innerst inne så är han lika glad över att ha mig som vän som jag är när det gäller honom.
Jag gick tillbaka för att dansa, blev fångad av Silvia och hennes kille och hamnade på bild. Fågeln råkade komma förbi igen och fick syn på min nya tatuering.
”Really?” sa han torrt och lite smått irriterad.
”Yeah” sa jag trotsigt.
”Is he a doctor?” sa fågeln spydigt medan han tittade på min arm.
”No but he will be soon”. Jag försvarade Mats heder, kände att fågeln inte hade något rätt att säga något ont om min älskade Mats.
”Huh” sa fågeln och nästan klappade sig i axeln bara för att han redan har en doktorstitel.

”Mongo” tänkte jag nästan irriterad och kände hur någon drog mig i armen för att dansa ihop. Commander Spock, jag log mot honom. Det spelades någon rockabilly fiftys dänga i högtalarna och han tog tag i mina händer och snurrade mig runt och fångade mig tillbaka, snurrade mig så att jag hamnade framför honom och vi dansade nära varandra med hans armar som höll mig fast på magen. Det var lite mysigt ändå, lite mänsklig kontakt och Spock som är lång och vältränad, slingrad mot min kropp. Det fick mig att känna mig trygg och önskvärd, något fågeln inte ägnade någon tanke åt den kvällen. Jag hörde hur musiken sänktes ner efter ett tag och festen började kännas mer som en efterfest mot morgonens tidiga timmar. Spock tog fram en mjuk boll som vi började sparka på jag och han och sedan spelade vi en mot en om vem som kunde ta kontroll över bollen. Han må vara sportig men jag är duktig på att spela fotboll så han fick en hård match. Vi skrattade och tacklade varandra, jag tacklade honom lite mer våldsamt än vad han gjorde mot mig. Oftast slogs vi på samma ställe på golvet och försökte att ta bollen med foten och ibland kunde han bara attackera mig bakifrån och dra med mig mot honom.

Fågeln hoppade in i leken i ett försök att splittra oss vilket resulterade i att vi placerade ut oss i tre olika hörn av vardagsrummet och passade den mjuka tygbollen mellan oss. Fågeln och Commander Spock började bli mer och mer aggressiva mot varandra och till slut drog jag mig ur leken och såg hur de tacklade varandra och knuffades för att få bollen. Det såg bara komiskt ut, två vuxna män som skulle bestämma vem som skulle få tjejen och tjejen som gick mot balkongen istället.

Kommentera

