I love you too

large (13)

”I am bored, let’s dance!” sa Mats i sin piratdräkt och tog mig i handen och drog mig mot dansgolvet. Han dansade i takt till musiken, snurrade runt mig och landade igen på basstegen åt sidan. Jag tappade hakan, tittade på honom förvånad medan han snurrade mig ett halvt varv och fångade tillbaka mig på andra handen. Han hade nämnt att han hade tagit danslektioner i salsa någon gång och jag antog att han skulle vara lite sådär försiktig som de flesta nybörjare är.
”You didn’t tell me you could dance!” sa jag fortfarande i chock, ”you’ve been keeping this away from me, you fucker” sa jag anklagande och fortfarande väldigt väldigt positivt överraskad.
”Yeah, there’s a lot that you don’t know about me” sa han charmigt medan vi dansade sida vid sida och jag svängde på höfterna till en låt som jag inte ens kan minnas nu. Kanske The final countdown med Europe i Birdies vardagsrum med alla andra som tittade på oss och hur synkade vi var i dansen. Jag kunde se Birdie i bakgrunden, nästan lite småsur i ansiktsuttrycket men jag var för upptagen med att titta på Mats för att studera Birdie närmare. Det liksom spelade ingen roll för just i den stunden hade jag så himla kul medan Mats ledde min kropp tvärs över dansgolvet, nästan så att jag nuddade på Birdie och sedan drog han mig tillbaka och vi dansade tillsammans kropp mot kropp igen.

”I see what you’re doing there” sa jag utmanande medan vi tittade varandra i ögonen och var inneslutna i vår lilla dansbubbla.
”And it is working, they’re all looking at us” sa Mats som öppnade för ett steg åt sidan, ett halvt varv så att jag landade med ryggen mot honom och han som höll båda händerna på min mage och höll mig fångad några centimeter ifrån honom.
”You’re loving the attention you’re getting from the ladies now that you’re dancing with the Khaleesi” sa jag konstaterande medan vi svängde sida till sida med honom bakom mig.
”I cannot say that I am not enjoying myself” sa Mats som snurrade runt mig igen och drog mig nära.
”You fucker” sa jag anklagande igen och log mot honom.
”You got totally surprised that I could dance didn’t you?” sa han med någon slags charmig självgodhet.
”Yeah, how could you keep this from me?” sa jag förvånad igen medan han drog oss ut lite åt sidan så att vi kom bort från folket.
”Don’t go and fall in love with me now that you know I can dance” retades han och log när jag höjde på ögonbrynen.
”That’s not possible because I am already in love with you Mats” retades jag tillbaka medan han ledde mig i dansen.
”Yeah..I love you too” svarade han efter någon sekunds funderade och jag skrattade fnittrigt över hur roligt vi hade i just den stunden.

Kommentera

