Mother of Dragons

khaleesibw

Jag stod bland väldigt många människor i en konsert i lördags och sms:ade med Mats om det var dåligt av mig att skippa sista låtarna och cykla mot honom. Vi skulle på halloween/födelsedagsfest hos Fågeln som bor i närheten av Mats och jag hade bästa kostymen någonsin. Caro tyckte att jag skulle gå, att det inte var skitigt av mig att inte stödja mitt favoritband, The National. Att jag inte fick vänta alltför länge med att chocka fågeln med min outfit.

Sagt och gjort, Mats väntade på mig och jag ville inget annat i den stunden. Jag cyklade i ljusets fart mot Amager, tittade på min GPS då och då och lyckades gå vilse i mörkret flera gånger innan jag hittade till Mats trappuppgång. Han slussade in mig och kom ut och plockade upp mig i hallen. Jag kunde inte ens orientera mig till hans våning, så exalterad var jag över att få klä ut mig till fågelns fest.
Jag hängde av mig jackan i hallen tillsammans med halsduken och sedan skyndade jag mig för att ta av mig skorna. Hade aldrig varit i Mats lägenhet innan av någon anledning, märkligt då vi nästan alltid är med varandra.
”You’ve got a very nice apartment” sa jag medan jag kämpade med att knyta av snören till mina skor.
”That’s right, I should give you a tour of the apartment, you’ve never been here before” sa Mats som reste sig upp från stolen där han satt framför datorn och programmerade. ”So that one over there is the toilet but you saw that already” sa han och pekade med handen till vänster om mig. ”This is the living room, kitchen over here..”. Jag tittade intresserad omkring mig och följde efter honom i hans mysiga lägenhet. Vi gick lite runt hörnet och där fanns som en slags alkov där sängen var placerad rätt så högt upp.
”So this is where you get laid” påpekade jag och vi skrattade båda två när han svarade ett ärligt ”yeah!”
”And over here” sa vi samtidigt om soffan i vardagsrummet och skrattade igen över hur sammansvetsade vi är som tänker i samma tankebanor alltid.
”Alright, I’m gonna put on my costume now, I cannot wait anymore” sa jag överexalterad igen och tittade mot Mats som förstod precis vad jag menade. ”Can I change into my costume somewhere, ah fuck it I’ll do it right here, turn around and don’t look!” sa jag till Mats i ett andetag och väntade på en reaktion från honom.
”I promise I won’t look” sa han och satte sig vid datorn igen med ryggen mot mig. Jag tog av mig mina svarta strumpbyxor och bytte till ett par brunmelerade och medan jag drog upp strumpbyxorna vid låren insåg jag att Mats hade en spegel på väggen framför honom.
”You say you won’t look and yet you’ve got a mirror right there, you perve!” sa jag anklagande och han skrattade.
”I wasn’t looking!” ursäktade han sig och jag vände mig om och tog av mig den svarta klänningen som jag hade på mig på konserten. Jag rotade sedan i väskan efter delarna till min kostym, en kjol som gick ner lite nedanför knäna i brun-beigeiga färger och en topp med flätad halterneck och två knappar i ryggen. Min mamma som hälsade på mig i några dagar hjälpte mig att sy kostymen och det blev bara perfekt. Jag tog på mig den ljusblonda peruken med två flätor på sidan som gick ihop bakom håret och fick låna kakaopulver från Mats för att kleta omkring ansiktet och kroppen för att ge intrycket av smuts. KHALEESI var redo att inta fågelns fest och jag visste, bara visste att fågeln skulle tappa andan så fort han såg mig i sin favoritkaraktär från Game of Thrones.

Kommentera

