A bird crush

large (7)

Det går i dagar detdär med att vara förälskad i någon. Idag tyckte jag om fågeln och liksom ville inte vara utanför synhåll ifrån honom och när han skrattade högt som han gör ibland så blev jag också alldeles varm om hjärtat. När jag tänker på det så har det nog alltid varit så att när fågeln har varit glad så har det smittat av sig och jag har också blivit glad helt automatiskt. För ett par dagar sedan var jag helt säker om att jag hade blivit botad från den horribla förälskelsen så jag kunde börja bete mig som mig själv igen och jag fick inga fjärilar i magen när jag läste hans email eller svarade på hans sms. Stolt över mig själv och min förmåga att stänga av sådant som gör ont så tog jag mig till jobbet och medan han var borta i två dagar hann jag fika med Mats ungefär femtiohundra gånger i köket och dansa bachata med dendär andra killen som håller min hand och gnuggar mina knogar med tummen medan läraren pratar. Och jag hann komma fram till att jag inte har tid för en pojkvän som inte dansar då allt jag vill göra nuförtiden är att dansa och fördriva mörka vardagskvällar svängandes med höfterna på olika dansgolv. Och sedan finns dendär Jesper som flörtar med mig så himla mycket på facebook och kallar mig för sweetie ungefär två gånger dagligen. Jag klarar mig bra, jag är glad och nöjd och jag vet att det alltid finns roliga saker inplanerade, att om jag inte vill så behöver jag inte ruttna hemma i min ensamhet. Botad ja, vem behöver en fågel att skaka om min värld? Och vem orkar hålla på med fågelns lekar som om vi vore femton igen, tycker om dig fast jag låtsas som om jag inte gör det på mail och sms.

Självsäker går jag in på labbet och säger hej till alla. Jag går med en kaffekopp i handen fast man inte får göra det egentligen och går direkt till min jobbstation som är nästan precis vid dörren. Tittar på slangarna och skakar på huvudet då experimenten har kört för länge och det finns knappt något kvar i flaskan. Oh well, sådär tusenlappar av material slängda ut i sjön.

Och sedan får jag syn på honom bakom mig, han ler och tittar mig i ögonen någon sekund längre än vad som är tillåtet när man bara är kolleger och vi står endast några få centimeter ifrån varandra och stirrar på samma slangar och sedan på varandra igen. Jag spelar cool fast inuti vill jag inget annat än att bara få vara ensam med honom så att ingen ser när vi hånglar mot en vägg och han håller mig hand. Det liksom knyter sig i halsen och mina ögon avslöjar vad jag tänker på och han är den enda som uppfattar mina vibbar. Fågeljävel vill jag bara säga ibland, se till att vara ledig någon kväll så att vi kan gå på vår första dejt, den första av många. För det kommer att bli jag och han, jag kan nästan känna det någonstans långt inne i revbenen, någon slags trygghet över att vissa personer är meningen att de ska vara ihop, dela sina liv tillsammans.  Det måste bara bli det, det måste det.

5 comments
  1. Linnéa said:

    Oj, vad jag kände igen mig i det här. Det där med att vara superförälskad ena dagen och sen nästa dag ta honom som en kompis. Och att övertala sig själv att man inte har tid med en kärlek, att man är så upptagen av måsten och fritidsintressen att en pojkvän inte skulle få plats i ens liv. Och så det där sista; att man inte kommer undan honom, för man går i samma klass eller jobbar på samma jobb. Samtidigt som man önskar att det vore lite lättare att få vara ensam med honom. Åh. Jag tror på er. Kram <3

    • Jag är sådan varje måndag när jag kommer tillbaka till jobbet. Det har liksom gått flera dagar, en hel helg och en evighet däremellan som man inte har setts på och jag har haft det sjukt roligt oftast, inte riktigt känt mig ledsen över att det går så långsamt framåt och om han inte vill ha mig vad spelar det för roll då. Känt mig botad från mina känslor och sedan när vi befinner oss i samma rum så får jag panik och börjar från början igen. Fågeljäveln, snart ger jag upp igen för att det inte händer något när jag vill vill vill.. <3

    • Jag med! Men det händer så långsamt att jag tappar hoppet ibland. Nu i helgen är det fest hos fågeln så det kanske händer något hihi :)

Kommentera

