En lista.

  large (86)

Vad har du på dig?

En blå klänning med dragkedja framme från H&M, tunna svarta strumpebyxor, svarta overknees, svarta skor och vågigt hår. Som taget ur nittiotalet.

Hur mår du?

Jag har lite problem med att hålla mina känslor i styr när det kommer till en viss person. Det är farligt att åka utomlands tillsammans.

Vad önskar du just nu?

Jag vill ha en fågeltatuering på handleden!

Vad ska du göra imorgon?

Imorgon ska jag baka kanelbullar efter jobbet för att det är kanelbullens dag på fredag och det får man absolut inte missa och senare på kvällen ska jag gå och dansa bachata och hälsa på min danspartner som också gör mig förvirrad för att vi dansar så sjukt bra ihop och jag börjar tro att jag kanske gillar honom.

Och på fredag?

Jag vet inte men jag måste få krama på bästa Caro någon dag i veckan och sedan så kommer en kompis från tyskland som jag ska ta nån öl med. Kanske flörta med fågeln lite.

 large (87)

Vad skrattade du senast åt?

Vi satt på flyget tillbaka från portugal, jag, dottie och mikkel och såg på mr.Bean när han fastnar i en trappa mellan två gamlingar och det tar så lång tid att komma ut. Sedan tittade vi ut över planet, fullt med pensionärer framför oss som alla skulle gå på toaletten innan och efter maten och innan och efter kaffen och dottie kläckte ur sig ”we’re on the senior buss”. Vi skrattade konstant i två timmar efteråt när fifty shades of grey fick en helt ny mening.

Vad grät du senast åt?

Jag satt på en kullerstengata i Lissabon och panikgrät för att någon hade snott min plånbok från min väska. Var så himla ledsen för att det kändes som om någon trängde in på min personliga sfär, så obehagligt och för att jag inte kunde förstå varför något sånt hände mig som är snäll för det mesta. Det kändes som att jag höll på att bli straffad för någonting och stackars Mats fick trösta för varje gång jag sa ”Mats, why is this happening to me?” mellan snyftningarna.

Senaste köp?

Eh, jag har inga bakkort och kommer inte åt någon av mina bankkonton nu när allting har blivit spärrat så efter att jag fick ut lite kontanter från banken gick jag och köpte mat.

Vem sov du senast med?

En viss fågel som låg bredvid mig i sängen på mitt hotellrum och kramade mig hårt hårt och pussade mig på nacken när jag saknade min plånbok så väldigt mycket.

Vad läser du just nu?

En bok på danska som jag fick av Caro i present, Jakob Ejersbo – Eksil. Tycker att den är väldigt bra så länge.

Senast sedda film?

P.S I love you som gick på tv:n igår och jag fick sådan längtan efter att ha någon att tycka om. Eller kanske någon som tycker om mig tillbaka. Eller kanske fågeln, jag vet inte vad som händer där.

large (84)

Vem var den senaste som ringde dig?

Min mamma ringde till mig igår. Hon blev så orolig när hon hörde om min plånbok och för att jag var helt utan pengar i ett främmande land och sen at tjag inte har tillgång till någonting nu när allting har blivit spärrat. Awesome..

Senast 3 inkomna sms?

Från Silvia:
What about the portwine tasting with the professor? Have you made any plans with anyone before dinner? I just hurried to the shower and forgot about the rest.

Från Mats:
Food place at hotel hurry up before its done

Från Fågeln:
No you didn’t. We just started thinking about what possibilities we have to keep you because we were not sure if you would like to do a phD. And so far we didn’t have any other options so I think the phD is a great deal – you get to keep working with us and make a degree on the side… at least that is what I would say and why I did a phD.

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?

Did I just sell myself too easily? Did I say yes too quickly? Now I am worrying about this instead

Vem skrev senast till dig på facebookchatten?

Mats som skickade denna till mig: http://www.dailyfailcenter.com/108273
Får typ en dagligen :)

large (88)

Vart vill du åka just nu?

Ingenstans än till Australien på konferens i november. Och fågeln är sååååhär nära att haka på. Dör typ.

Nästa planerade resa?

Melbourne

Dagens bästa.

Jag tycker att det är lite roligt att på varje inlägg som jag postar på Facebook på sistone så är det ett gäng killar som kommenterar över varandra, fågeln inklusive. Eller att jag ikväll ska iväg för att dansa bachata i flera timmar och att den där killen som jag dansar ihop med alltid letar efter mig i gänget och räcker ut handen för att fråga om jag vill dansa med honom. Varje gång. Typ dör på det också.

3 comments
  1. Åh byt liv med mig :) Vill också resa, dansa bachata och ha ett bra jobb!
    Kram

    • Haha söto :)
      Det känns som att saker och ting håller på att falla på plats nu efter känslostormen som varade i över ett år. Jag har någonstans att bo, fått erbjudande om jobb efter december och typ en fågel omkring :))

Kommentera

