When a bird comes your way

tumblr_lsrd1h22CA1qfhtnu_large

Vi stod där, på en backe i Lissabon, omringade av många, väldigt många personer omkring oss. Jag som grät sittandes på en kullerstengata i en fin blå klänning och håret som hängde åt sidan och gömde mitt ledsna ansikte från världen och Mats som plockade upp mig från marken, kramade mig hårt hårt och sa ”it is just things, it doesn’t matter, let’s go home now”.
”No, this cannot be the day I got my wallet stolen, let’s get more drunk!”
sa jag mellan tårarna och Mats skrattade och erbjöd sig att gå och köpa drinkar. Fågeln tog över i att hålla mig stadig på fötter och jag lutade huvudet mot hans bröstkorg och grät lite till. Han lyfte upp mitt huvud med ena handen och såg mig i ögonen och ännu mer tårar rann längs med kidnerna. Jag såg ledsnare än ledsnast ut medan hans ögon såg så vänliga ut, han ville inget annat än att få det tråkiga att försvinna.
”This is not how I pictured this day would end, I was looking so pretty this afternoon and now I am gonna look like hell after all of this crying..and I am really really really sad right now” gnällde jag mellan snyftningarna och han släppte mig inte en enda sekund.
”You still look very pretty to me” sa han med sin lenaste röst och i nästa stund lutade han sig fram och kysste mig på läpparna. Det fanns någon uppriktighet i hans ton och hans ögon såg så klargröna ut och lugna. Jag tittade på honom med stora ledsna ögon och röda kinder. ”Maybe a bit puffy” la han till och vi skrattade båda två, jag torkade bort ett par tårar med ena handen och log mot honom.

9 comments
  1. Åh nej :( Det är verkligen min mardröm att bli bestulen på plånbok eller mobil… Usch hoppas det har löst sig så bra som möjligt! Kram <3

    • Det kändes så hemskt, som om någon invaderar ens personliga mest intima sfär. Min plånbok och hela mitt liv inuti. Men jag försökte att tänka att jag blev inte fysiskt sårad på något sätt, det är bara grejer och att det löser sig snart med alla kort och så.. lite omständigt bara :(

  2. Men usch då, fick du tillbaka den?
    Och awww på hur söta ni är, berätta mer! hihi ;)

    Kram

    • Nej, den är spårlöst försvunnen. Någon öppnade ena dragkedjan till väskan och fiskade ut min plånbok. Min mobil låg också däri men den blev inte stulen som tur var. Allting är spärrat nu men känner mig så handikappad utan tillgång till mina konton, utan kort :S

      Jag och fågeln alltså, orkar inte att jag är typ lite kär i honom nu och det var inte riktigt min plan alls :/
      Men hela dendär resan, han var så söt och snäll..lillen. Varför håller han på och spelar spel, kan han inte bara fråga ut mig på dejt? Vi måste gifta oss nån gång i framtiden juuu <3
      Puss söta <3

  3. Sofia said:

    Men fy med plånboken! Men va gulliga ni är :)

    • Ja, jag vet inte vad som har hänt med fågeln nuförtiden men han är så himla gullegull och söt mot mig så jag typ smälter varje gång :)

      /Nat med mycket röda kinder just nu :)

Kommentera

