Put your red dress on

lanasundress

Det var en gång för någon månad sen, kanske i slutet av maj eller så när de avslöjade eller snarare höll hemligt om var och hur sommarfesten med jobbet skulle vara. Jag var sjuk den dagen, dödssjuk med lunginflammation och ”kommer inte att överleva detta” meddelanden på Mats inbox på Facebook. Han var i Nya Zeeland då och dejtade hejvilt eller vad han nu gjorde för att komma över sitt ex. Jag fick ett mail med info om sommarfesten och att det skulle vara i två delar. Del ett har vi redan haft, det var öl och kött vid Carsbergsbryggeriet och en del festande med fågeln efteråt. Del två är imorgon. Det vi har fått veta är att vi samlas klockan sju på morgonen på Kastrup och att vi ska till ett EU land. Det har spekulerats och pratats, gissats var. Det började med Barcelona och sedan Nice, till att övergå i Las Palmas på Gran Canaria, till Lanzarotte i morse. De allra flesta spekulationer började vid mitt skrivbord, där folket kommer för information eftersom *Nat har koll på informationen innan den kommer ut*. Och i eftermiddag kom en uppdaterad väderrapport och vi är nästan, nästan helt säkra om att vi ska till Portugal imorgon. En hel helg med folket och jag och Mats måste nästan sitta bredvid varandra för det går inte annars och fågeln hoppas säkert på korta sommarkjolar och sundresses. Och Klint är sjuk och alla andra hostar medan jag tvättar händerna i ren alkohol flera gånger om dagen. Och jag tänker inte bli full och hångla med Fågeln.

2 comments
  1. Men åh vad avis jag är! Kommer ju bli skitkul! :)
    Nej skit i fågeln haha
    Kram!

    • Det var väldigt väldigt roligt och knäppt alltihop och ja..jag sket i fågeln men han verkade vara on a mission efter mig istället hihi :)

Kommentera

