Miss your teeth dug in my shoulder

large (1)

Vi hade ett projektmöte idag, kanske mitt viktigaste, kanske ett av mina sista någonsin här på företaget. Vem vet hur framtiden ser ut efter december, vem vet vart jag tar vägen. Vill så gärna bli kvar här nu när den här staden inte är lika förpestad längre av minnen på honom.

Honom som jag så stolt säger att jag har kommit över. Det är över ett år nu och han finns så många kilometer bort att det inte ens blåser samma vindar omkring oss. Honom som jag spenderade så många värdefulla minuter framför spegeln i morse för med att lägga håret på den perfekta vinklingen, med att borsta ut lockarna till stora vågor, med att välja en svart klänning som framhäver mina former och min mammas pärlor. Med att fortfarande bli besviken för att mina ögon ser trötta ut och han kommer att se det, där på mötet genom skype, han kommer att se det.

Kommer man någonsin över någon egentligen? Kommer det en dag när det absolut inte spelar någon roll om vad han tycker om mig för att jag inte vill ha honom längre? En dag när jag tar på mig skorna vid ytterdörren och gör mig redo för att möta världen utan att tänka på vilken tid det är nu där i Singapore där han befinner sig. Kommer jag någonsin att sluta se hans förvridna ansiktsuttryck när jag går ur duschen utan att torka fötterna för att jag kanske förstör de fina trägolven?

Han är inte här och jag kommer på mig själv med att säga tack och lov att det tog slut med honom, att den historian är bakom mig och jag kan se framför mig den där bilden på internet om att man frågar sig själv om man var full under hela tiden man var med honom?
Jag skrattar för mig själv för att i nästa stund få ett hugg i hjärtat, i ett bestämt område som bara var hans en gång i tiden. Man kanske kommer över en person men man kommer inte över hur ont det gjorde när han lämnade en, när man satte sig ner i duschen för att vattnet skulle skölja bort ens tårar och önskade så mycket att inte finnas längre. Så mycket som han sårade mig, så mycket dumt jag gjorde mot mig själv för hans skull, för ett stycke kärlek.

Och jag satte mig där på min vanliga plats i mötesrummet, samlade alla krafter för att bara se business ut och inget annat. Tänkte att det inte spelar någon roll längre, att jag är över honom. Och när hans ansikte syntes någonstans i bakgrunden så tittade jag bort snabbt men kanske inte tillräckligt snabbt. Jag såg hans symmetriska ansikte och han såg smal ut, kantig, klädd i en vit skjorta. Det högg till i hjärtat igen och jag ville sjunka ner i stolen, bli till ingenting och inte finnas något mer.

2 comments
  1. Linnea S said:

    Alltsa nej, jag tror inte riktigt att man kan komma over nagon helt, det har inte jag gjort med mitt ex heller, men daremot sa blir det lattare och lattare, tanker jag. Tror ocksa det beror pa hur relationen avslutades, med mitt ex sa kande jag det som att jag nastan fornedrat mig sjalv i forhallandet, alltsa verkligen inte visat mig sjalv respekt, och det tror jag gjorde det svarare att komma over, for da handlar det ju inte bara om besvikelse for att sjalva relationen dog, utan ocksa om att man ar besviken pa sig sjalv.

    <3

    • Du har så rätt Linnea, det är kanske det som känns svårast, att jag kunde göra så mot mig själv, totalt förnedra mig själv för att få behålla honom. Så onödigt när han inte var värd något av det jag gjorde för hans skull. Önskar att jag visste det då också men det är visst bättre nu, så mycket bättre när jag inte ser honom eller hör något om honom och en miljon gånger bättre än vad det var förra året vid den här tiden. Hade jag sagt detta till mig själv förra året, att det kommer en dag när man inte längre mår såhär dåligt så hade jag inte trott på mig själv. Önskar att han kan hålla sig där i singapore så jag slipper honom för alltid.

      Puss fina <3 <3

Kommentera

