Flamenco dancer

large (9)

Jag kom till jobbet idag och möttes av en glad Klint som tittade upp från sitt skrivbord medan jag försökte att smita in obemärkt till min hörna.
”Heeeej Nattieee” ropade han och log sådär charmigt och snällt som bara han kan och det glittrade till om ögonen.
”Well hello” sa jag förvånad över sådan glädje så tidigt på morgonen. Han måste ha hunnit få i sig en kaffe redan och blivit människa.
”How was salsa yesterday?” frågade han medan jag satte mig ner på min lila stol täckt med ett fårskinn i äkta cougar style. Snodde den i Birdies kontor en gång när jag var uttråkad och eftersom ingen vill säga nej till mig häromkring så fick den bli min.
”It was good in the beginning when I could follow. Then towards the end it got too complicated and I sucked” svarade jag ärligt. Klint skrattade. ”At least I wasn’t as bad as some people who dance like furniture around”
”That’s always positive”
svarade Klint som skrattade åt ordet furniture.
”I should always go to the university! Do you know how popular I am out there? They’ve never seen one of these in real life” sa jag och viftade med händerna mot mig själv, idag klädd i svart a-linjeformad klänning och min mammas pärlor. Klint skrattade igenkännande, det är ingen hemlighet att folket på universitetet är lite nördiga jämfört med industrivärlden.
”You know, once I took Flamenco classes” sa han helt out of the blue och fick mig att tappa tuben med läppglans som jag hade i handen.
”You whaaaat?” ropade jag högt och kunde inte hindra mig från att skratta, ”Flamenco?? Hahahahaha”
”Yeah, me and a friend thought that it could be fun to take flamenco classes..you know like twenty years ago or so”
svarade han helt casual och fortfarande med ett leende på.
”You never cease to surprise me” sa jag helt hyper efter Klints avslöjande.
”Yeah I keep on revealing my secrets one piece at a time” sa han medan han lutade sig tillbaka i stolen och verkade teleporteras tillbaka till the good old days.
”First the spandex, then the flamenco.. I wonder what else is there on that list?” sa jag medan jag skakade på huvudet och Klint skrattade längre bort i rummet.

3 comments
    • Jag med! Den här veckan har jag varit på klubbar och dansat salsa/bachata nästan varje kväll. Känns så roligt att det inte spelar någon roll vad det är för dag för man kommer att dansa ändå :)

      • Åh vad skoj, lite avis här :)

Kommentera

