Non functioning

large (66)

Sølver stängde av sin dator och sa högt med en helt uppgiven röst ”I am going home now, don’t seem to function anymore”
”Have fun buying skiing outfits!” sa jag och flinade från mitt skrivbord. Caro hade precis skrivit till mig på skype om att de skulle gå och shoppa efter skidkläder.
”Oh.. haha” sa Sølver lite generad. Ja busted.
”You think I don’t know everything that goes on around here?” sa jag med retig röst samtidigt som jag pekade mot datorskärmen.
”Haha no” sa han och tog på sig ryggsäcken. ”Well see you tomorrow if I don’t..die or something”
”We’re all gonna die Sølver” sa jag också helt uppgiven bakom min stora skärm med ett monster excelblad framför mig.
”I surely hope so” sa han alldeles röd om kinderna och halvt på väg utanför dörren med tunga axlar.
”Yeah I hope so too” erkände jag och tittade ner mot tangentbordet. Livet idag alltså.

Kommentera

