New apartment

chic

Det doftar nymålat från väggarna och det hänger inga gardiner över fönstren. Från de stora fönstren i vardagsrummet kan man se en liten grön gård med massa balkonger och träd omkring. Där ska vi ha picknick har vi sagt och ligga under våra sovsäckar för att beskåda stjärnorna. Rummen har skjutdörrar, är vitmålade och har två fönster, ett smalt från golv till tak och en mindre fyrkantig en, där min lånade lampa står för tillfället. Jag har bäddat i ett hörn på golvet och lagt mina kuddar omkring mig. Min säng kommer först på måndag och då får det arrangeras om. Två kuddar i pastelligt rosa och grönt är placerade in mot det smala fönstret som buktar ut mot gatan. Där tänker jag boa in mig och läsa böcker om hösten har jag tänkt. De flesta av mina grejer står i förrådet och det kommer att ta ett tag tills vi gör det fint och mysigt här men så fint det är med gigantiskt vardagsrum där ett helt vägg består av fönster som går från golvet till taket. Vi satt på golvet med ryggen mot elementet igår och åt äggmackor. Tittade ut mot det tomma avlånga vardagsrummet och höde våra röster eka i lägenheten. Så fint att ha balkong och diskmaskin och en söt spanjorska att dela lägenheten med. Jag tror att jag kommer att trivas väldigt bra här.

13 comments
  1. F. said:

    omg grattis! låter mycket fint :)

    • Tack, det är väldigt fint och fräscht. Inga möbler än så länge but who cares haha :)

  2. linnea said:

    Låter ju hur bra som helst :D värt med lite nystart på boendefronten (:

    • Ja, jätteskönt att komma till ett nytt ställe och börja inreda och boa in sig. Än så länge har vi inga möbler men det är luftigt och fräscht och man kan sitta på balkongen och hänga på soliga dagar :) puss

  3. Låter härligt :)
    Har du fortfarande någon kontakt med Buller?

    • Jag och Buller har tyvärr glidit ifrån varandra nu och efter vissa dumma saker som han gjorde och sa i en längre tid så känner jag nu att jag behöver avstånd ifrån honom. Det är tråkigt att mista en vän men så är det ibland. Puss

      • Mm jag misstänkte att det var lite så… :( Vad sa han? Var det kontrollbehovet i lägenheten? Alltså det är verkligen tufft att bo ihop en längre tid. Jag trodde jag skulle strypa mina två kompisar efter att vi bott ihop i två år haha! Kram babe

      • Jag tror att vi är väldigt olika som personer, han behöver vara med människor hela tiden medan jag behöver vara själv när jag kommer hem. Han kunde inte förstå varför jag höll dörren till rummet stängd eller varför jag höll mig i rummet hela tiden. Men vi hade ingen gemensamt vardagsrum och även olika krav på hur rent det skulle vara. Jag tror också att han tyckte om mig mer när jag var ledsen och hemma hela tiden och han kunde hålla föredrag om hur jag skulle leva mitt liv. Sen när jag blev glad igen och hade andra kompisar som jag umgicks med också så kunde han inte ta det och blev sur på mig hela tiden. Det var dålig stämning i lägenheten de senaste tre månaderna och jag orkade inte med att han skulle alltid söka bråk med mig. Ville bara vara i fred. Sen skickade han ett väldigt dumt sms när jag hade flyttat ut och då kände jag bara att jag inte orkar med människor som äter upp energi och det var det sista. Jag svarade inte ens.

      • Du, jag känner igen det där jättemycket! Hade en killkompis, vi var riktigt tighta under tre år ungefär, som jag alltid fick känslan att han njöt av när jag mådde riktigt dåligt, för då kunde han ”leka psykolog” och känna sig viktig. Min vän A var helt säker på att han ibland försökte trigga mig att bli ledsen på hemmafester så han kunde trösta och vara ”den schyssta vännen som ger råd och kramar”…. Underligt det där :-/

        Svårt att leva med en roomie som försöker bestämma allt. Skönt att du fick tag på nytt :)

      • Ja det var precis så som du säger och det äter upp ens energi och i slutet orkar man inte umgås med människor som bara tar ner en. Nu är det så mycket med att fixa och dona i lägenheten men mitt rum ser väldigt pastelligt och mysigt ut och jag har en 140 cm säng där jag kommer att sova som en kung, bara jag lär mig att sova i en säng igen (sov på golvet i några dagar haha).
        Hur går det i skolan? Och nya lägenheten, yayyyy! :)

      • Nej jag hade behövt rensa ut fler sådana vänner haha! Har två tjejkompisar som båda verkar missunnsamma så fort saker går bra för mig. Suck på såna… :(
        Haha jag och Martin har en 140 säng ;) Tycker den är hääärlig! Lagom stor hehe.

        Jodå, skolan går väl bra men lite ovan är man allt vid glosor. Vi ska liksom lära oss ungefär hela kroppen med latinska ord. Gud alltså… Lite nervös är jag, men försöker intala mig att det trots allt är en yrkeshögskoleutbildning och det borde jag fixa som redan har en examen från LU haha! Så det ska nog gå. :) Imorgon sitter jag kattvakt hos min vän A så tänkte ta dit alla böcker och hetsplugga i några timmar. Hur går ditt jobb? Vet du något om förlängt eller hur ser det ut just nu? Kram!

      • Vet inte så mycket just nu och blir så stressad för att jag inte kan tänka längre än någon månad framåt. Måste nog prata med professorn och komma med ett förslag själv på hur jag vill fortsätta. Så svårt det är..det känns som om alla andra har en självklar roll här och jag måste bevisa hela tiden varför jag behövs och varför de ska hålla kvar mig. För de andra omkring är det otänkbart att jag skulle lämna eftersom jag är en så viktig del av gruppdynamiken men frågan är hur management folket ser på det hela. Jag tror att säkraste kortet är att fråga om jag får doktorera och fortsätta med mitt projekt eller någon annan vinkling av ämnet och hoppas på att jag får industridoktorera så att jag är kvar på företaget och inte på universitetet. Orkar verkligen inte med akademiska miljöer och i mitt huvud blir sånt så himla mycket större, att prata med chefen, att pussa ihop ett projekt..blää känner mig utelämnad.
        Jag var på Ikea häromdagen och åt en kanelbulle..det var veckans höjdpunkt haha :)
        Du fixar det hörru och var kul att det blir en liten utmaning där så att du inte har tråkigt i skolan. Men åååh katter <3 <3

      • Förstår att det är stressande. :( Låter som en bra idé att ta upp det till diskussion! Det är ju inget konstigt att du vill planera din framtid och se vilka alternativ som finns för dig på jobbet. Så fråga på! Det kommer gå jättebra! Och OM du skulle få ett negativt svar, ja då vet du i alla fall och kan börja söka annat asap.

        Mmm jag tror min energi kommer tillbaks när flytten är avklarad och jag orkar fokusera mer på allt nytt plugg :) Hihi jaaa katter är underbara! Jag vill bara hämta henne NU!

Kommentera

