A hug

 

hug2

Det var fredag på jobbet och jag gick omkring på möten och gjorde ingenting utöver det. Efter lunchen stod jag och Mats på våra respektive platser i köket med varsin kaffekopp i handen. Jag satt på elementet och hade kaffekoppen på det fyrkantiga bordet bredvid och han lutade sig mot köksbänken nära kaffemaskinen med korsade armar.
”I am so happy today” sa jag för miljonte gången och flinade stort mot honom.
”You seem very happy” sa han med ett leende och vi såg varandra i ögonen och tog in den där överraskande fantastiskt bra fredagen.
”You know..” sa jag med vädjande ögon. ”I feel like hugging somebody today and since I don’t have anyone to hug..” sa jag försiktigt medan jag nästan rodnade om kinderna, ”would you hug me without it being gay or awkward?”
Mats log. ”You mean in a non-homo way?”
Vi brukar alltid skoja om att man inte får bete sig cheesy i vår bromance, man liksom undviker body contact.
”M..yeah” svarade jag försiktigt.
”Yeah, come here!” sa Mats och kom mot mig med öppna armar. Jag log igen som en fåne och vi stod och kramades hårt i köket.
”Aaalright” sa jag när jag var färdig medan Mats fortfarande kramades och vi gick tillbaka till våra platser.
”Not gay at all” sa jag igen för att retas och Mats skrattade. ”Nope”.
”You give good hugs though” sa jag och nickade med huvudet och han skrattade igen.
”Yeah I do”.
Ibland behöver man en kram.

Kommentera

