Alone in copenhagen

large (49)

Det är onsdag idag fast i mitt huvud ligger jag en dag efter. Jag flög hem natten till måndagen och landade vid nio på Kastrup. Trött och sommarklädd tog jag metron hem och precis när jag steg in genom dörren fick jag världens ångest. Okej jag flyttar ut snart, det blir bättre. Fastän det knappt är mitten av augusti känns det som höst i luften. Gräset har fått en bränd sen augusti färg och det har regnat på min cykel. Det känns främmande, den här staden, den här stadsdelen. Jag har bott här i över ett år nu och så fort jag åker iväg, till en annan värld, till värme så blir det så tydligt hur ensam man är. Långt bort från min familj, särskild nu när alla befinner sig där i medelhavet. Och lilla Hannah som hade så roligt på min sista dag när vi hoppade på vågor och hon tappade sin plastsandal. ”Kom nu vi går och lägger oss i solen en sväng” sa jag till henne medan hon simmade med sina ärmpuffar till djupare vatten.

”Meen Nattiee, det är så roligt här” sa hon med vädjande blick i sina blåa ögon. Och jag kunde inte säga nej så jag väntade på nästa våg och hoppade över den, landade under vattnet och kom ut skrattandes.

Jag saknar det på något sätt även om man inte riktigt fick vila upp sig då det alltid var någon som skulle prata med en. Men jag saknar att äta fikon tre gånger om dagen och glass på eftermiddagen och att det alltid fanns någon som ville ta en kaffe med en. Och nu, till tystnad, till ett rum som ger mig ångest och ingen att skratta ihop med. Så det slog mig, att jag kanske vill flytta dit, till medelhavet och bo där ett tag. Kanske skaffa mig ett jobb inom dessa utländska företag som investerar där och ha ett socialt liv efter jobbet. Kanske träffa Rey lite oftare och ha mind-blowing sex. Eller så väntar man någon dag eller två, kommer tillbaka till sin tillvaro här och accepterar att hösten kommer snart, att även i fina underbara medelhavet det blir kallt en dag och att mitt liv är här. I köpenhamn, i nordliga delen av europa, i en värld där jag inte riktigt har hittat min plats än.

2 comments
  1. Nina said:

    Har saknat dina texter såå! Även fast jag vet att du har vart på semester så har jag tittat in här minst två gånger per dag :D

    • Åhh fina, vad glad jag blir av att läsa sånt <3
      Jag har saknat era kommentarer, allting blir så mycket roligare då <3

Kommentera

