Travel fever

trav

”Nat, are you coming to that culture box open air thing today?” frågade Silvia mig i korridoren medan jag gick omkring planlöst för att gömma mig från mitt excelblad. Culture box open air är dj:s som spelar i en park i köpenhamn nu på sommaren och det är roligt att bara sitta där och hänga.

”Yeah I will and as I said  yesterday I have a three beers limit because I really need to get home and pack afterwards” sa jag medan jag viftade med armarna i luften för att få mitt huvud att förstå att detta är allvar, inget mer stress på morgonen och panikpackande i sista minuten.

”Didn’t you start a few days ago?” sa Silvia skrattandes åt det hela. Jag höll hårt i min påse med tre ölburkar som skulle bosätta sig i kylskåpet i några timmar.
”I did but everytime I start I just panic and never get it all done” sa jag och ryckte på axlarna. ”But it is mainly the last things that need to get in, like shampoo and hair stuff”.

”I bet half your suitcase is hair stuff” sa Silvia skrattandes igen och det blir aldrig gammalt detdär skämtet om mig och hårspray, Birdie gillar att retas om det också. I don’t mind.

”Well you know, passport, money, pills, curling iron and hair spray” sa jag och rablade upp det allra nödvändigaste för mig, ”but I have this feeling that I’ve forgotten something essential so I’ll go through my luggage again tonight”.

”And when does your flight leave?”

”Seven in the morning, which means that I have to be there at five so I guess I’ll be up at four and take a cab to the airport”. Jag pratade snabbt, alldeles stressad av allting som skulle göras innan morgondagen.
”Oh you sound really stressed, don’t be, it will all be alright, you’ve already packed most of your stuff anyways” sa Silvia som försökte att lugna ner mig.

”Yeah, I get this travel fever everytime and I probably won’t be able to sleep tonight but I’m really looking forward to the trip..I just need to get it over with” sa jag och fick små rysningar i kroppen, av förväntan och av känslan över att vara på väg någonstans.

”So three beers it is!” sa Silvia och försökte att lätta på stämningen.

”Yes, so please keep track of me so I don’t get home drunk tonight” sa jag med glimten i ögat och Silvia skrattade igen.

”I’ll do my best” sa hon lättsamt och vi gick åt två olika håll, hon mot labbet och jag mot kylskåpet i köket.

Kommentera

