Hard to concentrate

large (39)

Jag var i min drömaffär igår för första gången (&otherstories) och köpte en tajt blå klänning som kommer att göra sig fin i medelhavet när jag åker nästa vecka. I morse när jag vaknade kunde jag inte låta bli att snegla mot papperspåsen där kläderna låg och bestämde mig för att ta den nya klänningen på en ride.  Förvirra fågeln litegrann, just for the fun of it. Idag ska vi jobba ihop och det ser jag framemot, vi gör trots allt ett bra team i allting annat.

Jag kom till jobbet lite sent, sega sommarmorgnar och allt för många serier som jag följer och himla dagdrömmande och en bra känsla i kroppen. Som när man inte kan tro på hur stor skillnad det är mellan det här året och sommaren innan. Jag mår bra nu, jag som står för mig själv, har ingen, vet inte hur det blir med jobb efter december. Ögonen glittrar och håret skiftar i guldiga nyanser, jag trivs med att vara jag, jag ler och är glad. Det är så skönt att vara tillbaka, att ha vänner, att ha saker att se framemot. Att inte behöva honom för att andas, det klarar jag så bra själv, ibland med lite hjälp från min astmainhalator.

Öppnade dörren till labbet hastigt som jag alltid brukar och fick vinden i håret, fågeln log som alltid och jag kände mig lite varm om hjärtat, för han är så uppenbar ibland, ler och jag kan nästan gissa vad som pågår i hans huvud. Tur att han inte vet hur jag går och tänker på honom naken och förmodligen att jag hade velat hångla upp honom mot någon vägg, vadsomhelst, någonting.
”When do we start today?” passade han på att fråga medan jag gick snabbt mot andra delen av labbet. Jag kände hans blick på mina skuldror hela tiden, där klänningen svänger in så fint i en u-ringning och där mina mjuka lockar nuddar och studsar medan jag går.
”I just need to get the stuff out from the fridge” sa jag utan att vända mig om, lindad i hans blick bakom mig hela tiden. Jag var borta en stund och sedan när jag kom tillbaka stod vi där båda två sida vid sida vid ena tvättstället. Silvia, Karla och Jens var omkring också men det verkade vara dålig stämning, de hade kanske bråkat i kontoret eller om fågeln hade sagt något otrevligt. Vem vet. Han stod där bredvid mig och pratade i sin lenaste röst, byggde grejer utav papp som den ingenjören som han är, fast jag retas med honom. Ville visa sina skills och jag stod bredvid leendes och imponerad och han som ser så nöjd ut. Fågeljävel som får mig att le alltid. Vi pratade och skrattade och retades och Silvia himlade med ögonen någon gång men det var så uppenbart hur instängda i någon slags bubbla vi var, sugar coated och fluffigt och rosa. Allting som händer blir till förspel och han kan konsten i att flörta fågeln och det är farligt detta, livsfarligt och jag vill inte flyga för nära solen igen, vill inte bli bränd. Vill inte känna för mycket och vill inte bli sårad igen. Men ibland, ibland när allt det andra tar över önskar jag att han skulle bara fråga om jag inte vill gå på dejt med honom, för jag hade inte sagt nej.

6 comments
  1. Amanda said:

    Hej!
    Vi arbetar som redaktörer inför utgivning av en publikation och söker skribenter.
    Vi har läst det du skriver på din blogg och blir glada om du vill kontakta oss.
    Vänligt,
    Amanda och Mathilda
    text.antal@gmail.com

  2. Fint… :)

    Haha vad nyfiken jag är på Birdie… I mitt huvud kallas han det för att han har en fågel-aktig näsa… :P Hahaha

    • hahahaha, ibland så tänker jag att han är som dendär pingvinen i happy feet, snabb och lätt om fötterna :)
      Men det har att göra med hans efternamn att han kallas för det :)

  3. Sofia said:

    han verkar allt bra go den där fågeln :)
    o finns det något bättre sätt än att hångla mot en vägg? tror inte de va :)

    • hångla på stranden under fullmåne, shit alltså ;)

Kommentera

