Norwegian guys to hug

large (36)

Första dagen på jobbet efter Roskilde. Hjärnan är som bomull och brännan sitter på, hela jag ser glad och fluffig ut, håret har blivit ännu ljusare och det lyser om ögonen. Festivalandet och bara att komma bort lite gjorde mig så väl. Dagen till ära har jag på mig min blåa klänning som jag också hade på mig sist vi var ute med företaget och jag hamnade i trubbel. Tänkte att han kan väl chockas lite och minnas hur det kändes att dra ner dragkedjan på min klänning för jag minns det så väl. Och nu har det gått en två veckor sådär så vi kan börja bete oss som vi gjorde innan och jag har hånglat upp en ung norsk pojke som var så söt att jag kände mig som sexton igen när han väntade på mig lutandes mot en vägg med armarna i kors. Ååååh.

Kommer till jobbet och alla säger glada hej, välkommen tillbaka och den känslan, den bästa känslan över att folk har saknat en och åk-inte-så-länge-igen, det blir tråkigt här utan dig.
”Hello” sa jag med den gladaste tonen i labbet när jag fick syn på Birdie och Silvia. Hej fågel, missade inte den fördröjda blicken du gav mig nyss.
”Hiii, how was it, the festival?” frågade Silvia och hör och häpna faktiskt tycker om mig numera.
”It was good..it was soo good” svarade jag med största leendet på och tittade mot fågeln och log lite casual, hej jag är medveten om att jag ser väldigt söt ut idag.
”And how many times did you shower?” frågade Silvia igen skrattandes. De vet vilken pedant människa jag är, jag måste få duscha varje dag annars tappar jag förståndet.
”Only once” svarade jag stolt och vi skrattade alla tre.
”Good!” sa Silvia lyrisk, ”and you didn’t loose your mind?”
”I was so disgusting that after a while I just didn’t care” sa jag och skakade på huvudet, mindes hur smutsig jag var och inte brydde mig. ”Well I did jump in the lake, that almost counts as a shower”
”The pee lake?” sa fågeln och hoppade in i diskussionen.
”No..not that one. One of the lakes was closed and the other, people where swimming in there so I suppose it was okay” sa jag glad och bubblig, bästa känslan, nästan som att vara kär.
”One year when I was there both the lakes where closed..due to people not only peeing in the lake” sa fågeln några centimeter ifrån mig.
”Oh god. The water was cold so it felt clean anyways. God knows what diseases I’ve caught these days at Roskilde, probably some kind of syphilis” sa jag medan jag hittade på något att göra i labbet för att jag inte ville gå därifrån.
”Well that depends on what else you’ve done” sa fågeln och väntade på min reaktion.
”Weell…ehhmmm” svarade jag lite blygt, mest för att retas lite om att vadsomhelst hade kunnat hända. Fågeln klämde fram ett skratt medan Silvia hade roligt åt hela diskussionen.
”How did you manage anyways, there aren’t any trees to hug at Roskilde” sa Fågeln och refererade till förra årets festival där jag blev så full att jag var tvungen att hålla mig mot ett träd för att stå upp.
”There are plenty of young norwegian guys to hug” svarade jag utmanande igen och fågeln såg lite ledsen om ögonen även om han höll god min.
”So you will go there again next year?” frågade Silvia och log mot mig.
”Definitely, I had such a good experience”

4 comments
  1. Citrin said:

    Ibland behöver man verkligen miljöombyte :) Och söta killar så klart! Hehe

    • alltså yngre killar, man blir som 16 igen :D
      åååh vill hångla upp en till ung man

  2. malin said:

    Nu är jag lost.. Vem handlar det om i första stycket? :O :)

Kommentera

