Let’s tessellate

tumblr_mf1t8lpoqU1rq754fo1_500_large

Vi skulle ha möte med den där unga mannen till projektledare och jag undrade om han kunde ta sig in i byggnaden eller om jag skulle gå och vakta bottenvåningen. Klint offrade att gå och kolla efter honom och jag tog en sväng förbi toaletten, hade en tio minuter att fördriva så jag kunde lika gärna gå och titta mig i spegeln och fixa håret på plats. Kommer ut från toaletten med våta händer och där står de båda två och där står han och jag blev nästan lite fnittrig. Dålig reaktion Nat, dålig, detta är business, börja bete dig proffsigt någon gång. Kan inte hjälpa att tycka att han är het och han verkar hela tiden söka ögonkontakt, ler och verkar förvånad över hur jag ser ut också. Vi har mailats fram och tillbaka nu i några månader och inte en enda gång fick jag för mig att googla honom. Och där står han i mörkblåa jeans och luftig tröja som når precis vid jeanskanten och när han sträcker sig upp med armarna avslöjar den hans nedre magmuskler. Ögonen går okontrollerade dit automatiskt, på hans hud och han ler, förmodligen för att det är lite obekvämt för honom också. Klint vill gå en runda i laboratoriet och jag säger inte så mycket och följer efter dem, tittar på hur jeansen formar sig fint kring hans rumpa och hur tröjan kramar om vältränade armar. Nat sluta stirra! Jag hör den där inre rösten som försöker att få mig tillbaka till verkligheten men det går inte att kontrollera mig längre, jag vill inte.

Sist vi skrevs sa han att han hade köpt ett hus i Århus och jag ser honom stå där i bar överkropp medan han renoverar. Det krävdes ”mycket kärlek” enligt honom att få huset på fötter och mitt i allt får jag lust att ta av honom den där tröjan. Fan, vad är detta som händer, jag håller på att tappa mitt coola jag, på utsidan är jag helt orörlig och business; på insidan hånglar jag upp honom mot väggen.

Fågeln är i labbet också och han ger mig en såndär ”jag ser vad som pågår”-blick och jag höjer på ögonbrynen flörtigt en kort sekund och vänder blicken tillbaka mot den där heta mannen. Dagen till ära har jag på mig svart och ser väldigt chic ut, håller ryggen rak och försöker att hålla samlad min, ler förföriskt och utstrålar självförtroende. Sådana tecken missar inte fågeln som går mellan mig och den där heta mannen, för att separera detdär elektriska som har uppstått. Fram och tillbaka, hittar på grejer att göra just där vi står. Och jag flinar, detta är så uppenbart och jag står mitt i det hela. Den där heta mannen, den där långa, heta, projektledaremannen tittar mig i ögonen när han pratar och ler varje gång våra ögon möts, ”I tried to call you but you didn’t answer” säger han med len röst och det har uppstått någon typ utav situation mellan oss tre och jag tänker på Alt-J – Tessellate när de sjunger Triangles are my favorite shape och infinner mig i det hela. Vet knappt vad jag ska göra med mig själv när han dendär heta mannen sitter mittemot mig i soffarummet och lutar sig tillbaka i stolen och sedan lutar sig lite längre bak och jag stirrar där, på förbjudet område och det är så uppenbart och min kjol är nog lite för kort när jag sitter ner och även Klint lägger märke till attraktionskrafterna i rummet men ingen säger något. Jag tar ett djupt andetag och tar fram min svarta skrivblock, bläddrar på några papper för att hålla ögonen sysselsatta och för att jag inte vågar titta på honom och sedan efter någon sekund när blicken vandrar åt hans håll igen ser jag att han håller en chokladblock med chilismak framför mig och sedan slänger det på bordet mellan oss för att de andra också ska ha. Och när han pratar och vill visa något tar han fram pennan och skriver i tavlan, hans arm skakar lite också och jag flinar igen för att jag vet precis att jag har samma effekt på honom som han har på mig. Jag känner det på mig hur detta kommer att bli ett långt möte, jag som slits mellan businesskvinnan i mig och flirty-Nat som allra helst hade velat vara i en bar med honom och fladdra på ögonfransarna. Ah den där tröjan!

Kommentera

