Roskilde talk

hair

Där satt vi på lunchen, jag, Sølver och Ingrid som alltid är tidiga medan jag hade ett långt föredrag om hur den där gigantiska insekten vid brödet skulle hoppa till mitt hår och bosätta sig där.
”Vilken insekt, jag såg inget” sa Ingrid som tittade på mig med förvånade blåa ögon.
”Den..den där horribla, äckliga, bruna stora grejen som vandrade vid brödet” sa jag helt äcklad och började klia mig i kroppen.
”Den kommer inte att hoppa till ditt hår” sa hon och skrattade åt det hela.
”Så säger du nu men jag känner någonting som rör sig i håret..åh herregud har jag någonting här?” sa jag i panik och lutade huvudet mot henne.
”Nej jag ser ingenting” sa hon fortfarande road och tog en tugga av kycklingen.
”Okej” sa jag med darrande röst och fluffade håret på plats. Tog ett djupt andetag och såg hur fågeln observerade det hela från sitt säte mittemot mig. Ja hej fågel.
”What is going on?” frågade han med sitt birdiesmile och stirrade på mig. Åh herregud titta bort din jävel.
”There’s a big bug over there by the bread..now I am not sure as how big it is because it tends to get bigger everytime I mention it, by now it is thiiis big” sa jag och sträckte ut tummen och pekfingret så långt ifrån varandra jag kunde.
”Haha and how are you ever going to survive Roskilde?” frågade han helt casual, jag ville sjunka längre ner i stolen..bara försvinna under bordet ett tag.
”I don’t know…I am having my doubts now, city girl camping outdoors for several days..there will be stories to tell” sa jag lite smått sarkastiskt och hörde hur alla skrattade omkring mig.
”Nattie..promise to send us a daily update to how it is going” sa Mikkel som inte heller tror att jag klarar av roskildesmutsen.
”As in..day one, first breakdown..day two, I am not sure about this..”
”But you did Skanderborg just fine” sa Birdie som ville in i konversationen igen.
”Yeah..but I’m thinking that if I shower everyday I won’t loose my mind” svarade jag snabbt.
”Ah forget everyday showers at Roskilde..the lines are too long” sa Mikkel som fortsatte att skratta åt misäret.
”Hey I cannot do that..I cannot lie in my own filth. I plan to shower naked on the hippie showers that are mixed for both boys and girls” sa jag och råkade snegla en kort sekund på Birdies ögon och jag kunde nästan gissa vad han tänkte på. Så jag tittade bort.

5 comments
  1. Åh, Roskilde! Min mor och far var där när de var unga, och de berättar fortfarande historier om spektaklet. Ser fram emot att höra dina!

    • har hört allt möjligt om roskilde och är lite nervös..men jag tror mest att det blir väldigt roligt och random som festivaler har en tendens att bli och jag hoppas på bra väder så att man kan bli lite brun :)

  2. Ja jag hade aldrig vågat mig på Roskilde hehe ;) Du kommer nog ha askul där! Kramar!

    • uh jag är lite nervös pga allt jag har hört..om att det inte alls är civiliserat och smuts överallt..vettefan..men roligt ska det nog bli ändå..random crazyness och fylla liksom, jag räds inte för att skämma ut mig överallt haha :p

    • uh jag är lite nervös pga allt jag har hört..om att det inte alls är civiliserat och smuts överallt..vettefan..men roligt ska det nog bli ändå..random crazyness och fylla liksom, jag räds inte för att skämma ut mig överallt haha :p

Kommentera

