Holy water

birdtattoo

Vi var på ett fotoutställning jag och Silvia idag vid Øksnehallen i Köpenhamn. Vi hade pratat om det för flera veckor sen och när söndagen närmade sig och alkoholen från fredagen lämnade kroppen långsamt lockade jag håret och tittade på serier. Vi hade sagt vid två tiden, borta vid Vesterbro och jag hade lust att cykla idag, stå på cykeln och röra på benen. Bilder från fredagen spelade sig i huvudet och jag blundade hårt för att få det att försvinna. Åh gud, dansades kropp mot kropp och han som drog ner dragkedjan där framme på min blåa klänning.

”Nat, see those pictures in black and white over there? That is Lourdes. It is a place of pilgrimage, you should probably go there too to clear up your sins” sa Silvia skrattandes som hade bevittnat allting kvällen innan. Jag rodnade och började skratta själv, åh herregud.
”There is not enough holy water in the world to wash off my sins” sa jag skakandes på huvudet och röd som en tomat.
”Should I maybe not make jokes about this?” frågade hon försiktigt och vi skrattade igen.
”No no, it is better to laugh about it, Nat getting drunk and doing stupid stuff” sa jag road och vi fortsatte mot nästa foto. Fnittriga båda två och jag som såg skyldig ut. Alldeles skyldig..åh gud, han som kysste mig på dansgolvet och tryckte mig hårt mot sin kropp.
”I just saw the yellow rain coat, one could not miss you from miles away..and then on the way home I was telling myself, aren’t we all just animals”
”Oh god” sa jag och täckte ansiktet med båda händerna, ”Why did I do this..whyy?”
”Well I guess that as long that one of you doesn’t have more feelings for the other one..then..” sa Silvia och tittade på mig med frågande ögon.
”Oh god no..no no!” svarade jag snabbt och dog lite på plats.
”Then it shouldn’t get awkward on monday”
”I hope so..jeez” sa jag och vi skrattade igen högt så att alla började titta på oss. Måndagen närmar sig och jag vill bara byta identitet ett tag.

6 comments
  1. Angie said:

    Ooooh, sitter och fnittrar av spänning!

    • haha jag typ dör här med röda kinder och en nästan awkward lunch :p

  2. Elena said:

    Du borde skriva deckare!

    • Hihi tack, har blivit så van att skriva en blandning av svenska och engelska, hade känts konstigt att skriva i bar ett språk :)

    • kommer ett längre inlägg om syndandet så fort jag har hunnit skriva ner det ;)

Kommentera

