Triangles are my favorite shape

large (32)

Onsdagar betyder kaka efter maten och för några dagar sedan vad det morotskaka. Jag petade bort några nötter på ytan så jag inte dör av allergier och tog en tugga av min bit och fortsatte med att slicka bort frostingen från fingrarna, ett i taget och helt koncentrerad. Såg Birdie stirra på mig under hela processen och jag fortsatte som om inget, tittade sedan honom i ögonen och log. Kaklyckan gick inte att dölja i mina ögon, överhuvudtaget god mat gör mig helt lyrisk och jag kan sitta och skratta och le för mig själv i flera minuter efteråt. Det var Edwards favoritgrej också, han kunde sitta och vänta med spänning på min reaktion varje gång jag åt någonting riktigt gott.
”Is it good?” frågade Birdie som nog redan hade förstått det från min glädje.
”This thing is really good” sa jag och tog en till tugga.
”Yeah, the cake is good” sa Ingrid som satt bredvid mig. Vi har varit homies sedan hon började hos oss och vi kommer väldigt bra överrens alltid.
”Maybe we should make sure to bring the cake trey up after lunch” sa Birdie och verkade smida på onda planer.
”You mean ask Marie, the almighty evil sekreterare ourselves?” frågade Silvia  och höll andan, ”normally it is Jesper that has a good connection to her”.
”She likes me, the other day I got a new pen from her when I asked. For you my dear everything”
sa jag alldeles nöjd och lutade mig bakåt i stolen.
”Huh, I’ll ask her myself” sa Birdie och tog sig an utmaningen. Han reste sig upp från bordet och gick mot receptionen. Vi satt kvar och tittade med spänning på vad som skulle hända.
”Oh my god he is leaning in towards her and doing the puppy eyes” ropade vi i kör.
”Oh no she turned him down” sa Silvia när vi såg Birdie gå upp utan någonting.

Några minuter senare träffades vi alla i labbet.
”What happened? did she refuse your puppy eyes?” frågade jag med min retigaste röst.
”No..I had to wait after lunch, ah that’s her calling me to come and pickup the cake” svarade Birdie självsäker och lite röd om kinderna efter att vi alla retades med hela luta sig över bordet flirting skills.
”Ooooh..a personal call, you’re good” fortsatte jag med mina punch lines.
”Oh you’re just jealous” sa birdie och jag kände mig träffad i någon sekund. Samlade mig själv snabbt och funderade ut ett svar på det. Visa ingen svaghet Nat för då kommer du att avslöja dig, han vet.
”Yeah I wish it was me leaning over the desk and doing the puppy eyes to Marie” sa jag någon sekund för sent och sedan såg jag till att fly till andra sidan labbet. Där fick han mig.

2 comments
  1. Hej babe! Sorry för på tok för få kommentarer men jag är här dagligen och läser <3.

    Är för övrigt exakt likadan med mat (särskilt glass) så Micke älskar att bjuda på det och se lyckan i mina ögon. Så mkt bättre än blommor och kläder!!

    Kram

    • Hej finis, så roligt att du också är sådan..matlycka liksom..tänk om någon kunde titta på mig som jag tittar på chokladmousse? haha <3

Kommentera

