Midsommar

midsom4

Sverige, sverige, älskade land…

Det är midsommar och jag vaknade som gladaste ungen väldigt tidigt på morgonen, vid fem tiden någon gång. Hade inte riktigt packat färdigt för svenska breddgrader och tanken vid sommarklänningar och blommor i håret höll mig pigg och alert hela natten. Det ska regna och åska vid midsommar har de lovat, det innebär att min gula regnjacka får följa med tillsammans med locktång och hårspray. I år ska vi till Caros sommarstuga i Ängelholm och bäst av allt Sanna och Emelie kommer också ner från Göteborg och vi ska vara där en hel helg tillsammans. Och ännu bättre att vi får äta svensk ost, ängelholmsglass och svenska jordgubbar.

Jag och Sølver var på Netto innan för att inhandla lite vin och jag plockade med lite rosor nyss på vägen upp. Vid sidodörren, där jag låser fast cykeln växer några rosa och vita rosor och prästkragar. De rosa rosorna doftar så gott på byrån bakom mig och jag känner mig midsommarfin i vit klänning och blommor i håret. Och om några timmar ska vi skåla till sommaren och att det finns människor man tycker om omkring en.

Glad midsommar kära vänner, jag tycker om er väldigt mycket! <3

2 comments
  1. Mathie said:

    Hej Nat! Din blogg försvinner ibland (eller ja, blir lösenordsskyddad) och jag dör lite varje gång. Hoppas att du stannar kvar i bloggvärlden! :) <3

    • Hej söta, jag fick lite (mycket) panik nu i dagarna och funderade lite över hur jag skulle göra. Får ännu mer ångest och ont i hjärtat av att inte ha kvar bloggen så jag hoppas på det bästa och stannar kvar. Saknade mig ihjäl av att inte ha kontakt med er <3

Kommentera

