Till Northside

image

Hej fredag. Klockan ringde vid fyra tiden på morgonen och jag hoppade ut från sängen och började gå omkring i mitt rum för att packa det sista. Vi ska på festival i Århus och tåget går 05.37 från Nørreport. Jag och Allan åker tillsammans från Köpenhamn och Caro och Sølver möter oss där. Det började med att jag missade bussen medan jag sprang som en packåsna till hållplatsen. Tog en taxi som väntade där som på beställning och var framme 10 minuter före avtalat tid. Väntar på Allan som har biljetterna, ingen Allan. Svarar på telefonen gör han inte heller och där står jag i gul regnjacka och folk är på väg hem från krogen och vem vill inte prata med en tjej i gul regnjacka? Nån lägger en arm runt mig, någon frågar om jag ska till roskilde i år, någon ler och jag ler tillbaka och under tiden missar man tåget för det finns ingen Allan där. Så jag tog tag i saken och köpte en biljett på nästa tåg och här sitter jag på väg till Århus och kan sova hela vägen med Kent i hörlurarna. Vad gör ni idag? Edward awkwardass åker tillbaka till Singapore idag och jag tänker dansa till det i mina dr. martens gummistövlar!

4 comments
  1. Åh vad härligt det låter! :) Du kommer säkert ha jättekul, det håller jag tummarna för iaf!
    Slutar redan kl 15 idag och tänkte ta en tupplur innan jag ger mig iväg på after work i Malmö. Ska bli så nice att sitta och prata med M, en av hans vänner jag verkligen gillar, plus min fd roomie. Mmm och vin… Härligt när man är ett bra litet gäng! Ska tänka på dig i regnet skyddad av den gula jackan! (Asfin ju!)

    • Gul jacka ska man ha om man är på festival, folk kommer fram o pratar med en bara för att, hihi :)
      Det var riktigt kul på festivalen, så himla bra konserter och typ massa skratt med Sølvers vänner :)

  2. Elena said:

    Hoppas att du får det roligt på festivalen <3

    • Tack Elena, det var jätteroligt men gud så skönt det är att sova i sin säng efter 4 dagar i sovsäck haha :)

Kommentera

