I fell into some kind of sorry state

lost

Jag vet inte var jag ska ta vägen. Känner mig som instängd i en bubbla i mitt huvud där tusen tankar svichar förbi, tankar om honom, tankar om henne, om arbetet, om framtiden. Kan knappt hålla tankarna i styr och ofta försvinner jag in i en annan värld där allting är suddigt och rösterna omkring dämpas av den här plastbubblan. Ah jag var rätt så stabil innan han kom på besök dessa tre veckor. Han måste bara åka tillbaka till Singapore och hon till Jylland, regnet måste skölja bort de sista spåren av henne på min stad. För bara tanken, den vidriga tanken att han har tagit med henne på den där bakgården i nyhavn där vi satt och åt brunch för ett år sen där han väntade med spänning på min reaktion när jag smakade på chokladmoussen. Jag blir överlycklig av god mat, så lycklig att jag inte kan sluta le när något smakar helt fantastiskt. Det var hans favoritgrej med mig, att det krävdes så litet för att få mig alldeles sprallig och att han kunde försäkra sig att han inte gjorde mig ledsen. Pressen på att alltid behöva vara glad, för honom, för det fanns så mycket sorg bakom hans kristallblåa ögon.

Jag vet inte hur man slutar bry sig om någon, hur man helt slutar tänka på honom, om det någonsin slutar göra ont inuti. Jag är helt medveten om att jag inte vill ha honom, att man inte kan förlita sig på den där människan, att min framtid är utan honom. Men någonstans, djupt inuti, i en mörk hörna fattas det något. En sorg för det som var och det som vi aldrig kommer att få. Och tanken på att det snart har gått ett år och jag har verkligen inte kunnat gå vidare. Jag står still.

5 comments
  1. Önskar jag kunde förflytta honom permanent till Asien!
    Kram <3

    • haha söta <3
      önskar jag med, så mycket bättre när man slipper se honom

      • Ja, han får hålla sig på sina nya revir tycker jag… ;) När åker han igen?

        Kom och drick gin & tonic med mig! ;)

      • åh vad gott, du vet att jag älskar Gs & Ts hihi :) Ska du dricka nu i helgen? Jag ska på festival på fredag och kommer tillbaka måndag och de har sagt att det blir regn..ehh..så jag måste gå o köpa en gul regnjacka :)

      • Haha vet du hur de blir ännu godare? Med några strimlor färsk ingefära, true story… :)
        Åh vad roligt! Är det i Danmark? Haha regnjacka är nog bra, jag kämpar på med paraply men brukar ju bara pajja direkt.

        Jo det blir väl lite drickande som vanligt ;) After work på fredag sedan vet jag inte alls vad som händer faktiskt. Men gillar att ha det så: planer på fredag och resten av helgen helt fritt för att göra vad man känner för just då!

Kommentera

