Lose yourself to dance

large (20)

Sitter här på jobbet och lyssnar på senaste Daft Punk skivan som för övrigt är helt fantastisk på soliga dagar och när man vill stänga ute Edward. Han sitter här jämte mig de resterande dagar han ska vara i landet. Och han ringer på telefonen någon med tjejig röst på andra sidan och ibland mitt i allt frågar han om jag vill höra en rolig historia. Så jag lyssnar och skrattar och låtsas som ingenting. Och han stirrar som bara den.

Jag spenderade den lediga dagen igår med att ligga i en gräsplätt i solen vid kyrkogården tillsammans med Ingrid och Maria, min vän spanjorskan. Solen brände och jag kände mig så himla glad och lycklig, ville att hösten aldrig skulle komma och att onsdagen aldrig skulle ta slut. Tankad med livsenergi och en solbränna som jag har byggt på sedan vi började luncha utomhus och gyllenebrunt hår tog jag mig till jobbet imorse. För att sedan bli överraskad av Edward:s grejer på bänken bredvid min. Jens var inne på kontoret för att prata med Klint och jag kom direkt efter lunchen med glittrande ögon och sjungandes på en daft punk melodi. Jag gick fram till honom och han räckte ut ena armen så jag placerade mig under den och vi kramades en sväng framför Klint.

”Aww you two look so cute, like father and daughter” sa Klint som också ser solbränd ut.
”Yeees” instämde jag och Jens såg helt lyriskt glad ut.
”You look so beautiful today” sa han och jag bara strålade av glädje. ”Thank you” sa jag glatt tillbaka och han la till ”beautiful today as well” nästan samtidigt.

Jag går klädd i somrigt vitt linne med tunna svarta axelband och svarta jeansshorts med strumpbyxor under. Känner mig för naken om jag skulle gå på kontoret i korta shorts bara. Edward stirrar och söker uppmärksamhet och ibland vill visa videos på youtube. Jag bryr mig inte riktigt, jag känner mig glad idag och jag ler, även mot honom. Tittar på min skärm och ler och skrattar med Sølver åt ordet sex safari som jag ska på i medelhavet. Det känns som om stämningen är på topp här och omkring mig. Jag satte mig därute och lunchade i solen och de kom en efter en, alla förutom Edward som satt inomhus för sig själv. Och vi pratar och skojar, Birdie älskar att dra game of thrones spoilers och sitter jämte mig alltid och idag tycker jag om Birdie, väldigt mycket. Så Edward stirrar oförstående till den nya gruppdynamiken som har uppstått, tittar på mig som dansar till musiken medan jag jobbar och jag tror att han känner sig lite utanför.  Denna tillstånd av limbo, av att inte riktigt vara över honom helt men kunna fungera och ha roligt. Ha saker planerade inför sommaren och le mot solen. Och spontant köpa en biljett till en Bon Jovi konsert ikväll. För att det är sommar och man är ung och full av liv.

1 comment
  1. Meh han kan väl hålla sig i Asien tycker jag…

    Skönt att du har roligt iaf :) Hejja!

Kommentera

