Anything you want

badbed

Jag satt där vid datorn igår och hade mail konversation med en sekreterare från universitetet. Hade precis fått feta att jag hade rätt till 17 dagars semester för detta året och jag funderade litegrann om jag inte skulle köpa mig en biljett till medelhavet i två veckor i augusti. Bara åka och försvinna ett tag, umgås med mormor och morfar, jag saknar de så mycket. Ungefär i samma stund får jag ett sms från Rey på Viber som undrar vad jag gör. Oj vi har inte hörts sedan september, de sista orden var ”jag kommer att sakna dig” i hans bil klockan 5 på morgonen i rufsigt hår och utsmetad mascara. Och skakiga knän och lite livsglädje som kontrast till förra årets stora hjärtesorg. Rey var vändningspunkten och min neverending flirt, vi har känt varandra sedan vi var små och jag har alltid gått tillbaka till honom efter varje hjärtesorg. För ingen annan än Rey vet hur man får mitt hjärta att slå igen.

”Helou” skrev han i sms:et
”You alive?” skrev jag tillbaka.
”I think so. Hur är det med dig?”
”Det är bra. Är på jobbet, hur är det med dig?”
Och vi fortsatte sådär med ”smalltalk” och frågade om varandras familjer, för att sedan gå rakt på saken, han skrev till mig ”Any news?”
Jag berättade om Hannah som har gipsade fötter nu och sedan skrev ”nothing much från min sida, du?”
”Har träffat en tjej ett tag men det är in the outs. Känns som att vi slöser varandras tid, iaf från min sida men hon har det svårt just nu och jag vill inte vända henne ryggen”. Hah slampan Rey, han kommer alltid att vara dendär rastlösa pojken med gröna ögon som vill utforska världen. Fast när jag tänker på det så är vi rätt så lika, jag verkar inte heller finna ro och letar alltid efter nästa kick, någonstans i världen, i en människa eller i nya städer att flytta till.

”Jag kan inte sluta tänka på den sista natten innan du skulle åka” skrev han igen. Jag blev alldeles varm i kroppen när jag tänkte tillbaka på när jag låg ovanpå honom i hotellsängen och han som drog upp min svarta klänning till midjan medan han höll mig fast med andra handen och kysste mig som bara Rey kan.
”You and your obsessions, it’s been years now Rey” skrev jag flörtigt tillbaka.
”Stör det dig, mina obsessions?”
”Nej då, jag har flera års erfarenhet med dina obsessions. Long time no see, var har du varit?”
Han försvann från Facebook och från alla andra sociala medier, kanske för att han var rädd att jag skulle bli fäst vid honom efter att vi låg med varandra. Rey kan inte hantera förhållanden.
”Här..sedan en sväng i Italien och i Tyskland och sen tillbaka igen” svarade han som ingenting.
”Var kommer du att vara till sommaren? Jag kanske kommer förbi en sväng, coffee?”
”Anything you want :)”

4 comments
  1. Linnéa S said:

    Gillar detta!!!

    Hur mår du Nat? Är tillbaka i Sverige nu, ska vara här tills början av Augusti då jag åker tillbaka. Känns så märkligt.
    Kram!!!!

    • Hej, det är bra med mig. Har varit ledig från jobbet idag då det är danmarks constitution day och det har varit strålande väder så jag satt utomhus med vänner och solade och grillade. Solen gör så mycket, känner mig helt glad nu. Tillbaka till jobbet imorgon :). Det tar kanske ett tag tills du vänjer dig tillbaka till sverige. Har du några sommarplaner? Puss

  2. Sanna said:

    jag vill också åka till medelhavet!

    • har inte bokat biljett än men det lär hända nu i dagarna :)

Kommentera

