I just wanted you to know that baby you’re the best

large (18)

Han doftar sin vanliga Ralph Lauren Polo och har klätt sig i mörkblåa byxor och en tajt vitt t-shirt. Vi matchar varandra idag. Han ler mot mig då och då och det är maj, jag färdas tillbaka ett år i tiden, till hur det var då. Hur bra vi hade det, vi var nykära och det var vi mot världen. Jag var solbränd som jag är nu och det lyste om ögonen, av glädje, av att pussas med honom från morgon till kväll. Hans lägenhet och ljuset som kom in från fönstret, mitt gröna träd utanför som hade blommat ut och hans trägolv. När han lyfte upp mig på köksbänken och ställde sig mot mig med hela sin kroppsvikt och jag som la händerna innanför hans tröja och drog honom ännu närmare.

Han stod där framför mig i ett möte idag, diskuterade teknologibegrepp som vi måste diskutera inom företaget och hans doft spred sig i hela rummet. Jag försökte att koncentrera mig och lyssna medan jag log, så bitterljuvt det hela är, så märkligt och ändå sitter jag här och är glad. Jag insåg att han alltid kommer att vara the one that got away, alltid. Jag kommer inte att kunna sluta älska honom eller sluta bry mig, eller sluta känna den där känslan som bubblar i magen och ända upp till halsgropen varje gång vi ses. Som får mig att tappa andan och vilja röra honom en liten stund. Bara att få lägga huvudet mellan hans högra axel och öra, luta mig in och andas honom, kyssas en gång till. En kort sekund, en liten stund. Ah junitristess, summertime sadness och alla ord som aldrig sas, allting som inte hände. Längtan efter tider som aldrig mer kommer tillbaka och honom som ler, som söker ögonkontakt och som ställer sig bara några centimeter bakom mig. Nästan så att jag kan nudda honom och hans doft blir ännu mer tydlig, åh herregud. Jag tappar förståndet och allting ont har aldrig hänt och jag vill inget annat än att bli bränt igen, bara för en kort sekund.

Kommentera

