Bromance

large (14)

”Hellooo..” sa jag med hes röst när jag kom in på kontoret igår efter en hel veckas frånvaro.
”She’s alive!” ropade Klint som också lät lite sjuk.
”Back from the dead!” sa jag skrattandes medan en hostattack smög sig på.
”Are you fresh now?” frågade Sølver sittandes vid sitt skrivbord. Han var helt röd om kinderna.
”Well I am much better than I was but I’m still on strong medication” svarade jag medan jag plockade ut min dator från kassaskåpet och kopplade in sladdarna till den externa skärmen.
”Well you look like hell, don’t go around here spreading the germs” sa Sølver utan att röra sig en millimeter.
”Hey I put makeup on!” protesterade jag, glad över att vara tillbaka till det normala. ”Besides, I am not in quarantine anymore”.
”Yeah but last week you were here spreading the disease and now Dottie and Fatma are at home sick and Klint is losing it as well. And I am not feeling well either”. Sølver verkade ha saknat mig hela veckan som jag var borta.
”You brought the swedish germs in!” sa Klint som agerade enad front med Sølver.
”Yeah, you go making out with some dude there in Malmö and now we’re all sick in here!”
”Okay..that I did do” erkände jag och vi började skratta alla tre. Jag tror att vi har en bromance going on.

Kommentera

