A natural death

large (16)

”I am gonna die a natural death..” hörde jag Sølver sjunga på andra hörnan i rummet. Klint är sjuk så det är bara vi två idag och en Bjørn som kräver sin uppmärksamhet han med. Jag har tusen grejer att göra och eftersom halva gruppen är sjuk hemma så måste jag hoppa in och fixa det som behöver göras inför nästa veckas finbesök från Singapore. Edward kommer att vara omkring i två veckor nu tillsammans med ett av sina minions som jobbar på ett annat projekt som jag och Sølver startade upp förra sommaren när det var som det var. Jag erbjöd mig att koordinera hela besöket och det ska förberedas massa labmässigt innan de kommer. Edward då, i två veckor. Jeez. Förra gången var det okej eftersom jag dejtade en annan och var allmänt pigg och glad. Nu är det inte bara avsaknaden av livsglädje men det lilla som var kvar i mig har dött tillsammans med sjukdomen, med mina infekterade lungor och med dendär inhalatorn som stirrar på mig varje dag. Som ett tecken på att efter att man har passerat mitten av tjugoåren börjar åldrandet komma, förkylningar blir inte övergående längre och man skaffar sig sin första lunginflammation.
”It is funny that you sing that while complaining that you are getting sick at the same time” sa jag skrattandes från min hörna av rummet.
”Oh yeah, didn’t think of that” sa Sølver och skrattade han med. ”You know, I am nervous over here” sa han med lite oro i rösten.
”Why?”
”Because I feel that I am getting sick and that makes me nervous”
”Fight it, we have distortion to attend and you cannot be sick”. Distortion är en årlig gatufest/event som pågår överallt i Köpenhamn och det börjar imorgon. Sølver har lovar att hänga med mig på hipsterbron tillsammans med Ingrid och Silvia från jobbet.
”Yeah that’s what worries me” sa Sølver helt uppgiven och såg om möjligt ännu rödare ut på kinderna. Förmodligen en släng av feber.
”You know..” spänningspaus från min sida för att fånga Sølvers uppmärksamhet. Han stirrade på mig helt koncentrerad. ”When I am sick, I stop being sick and be awesome instead!”
Sølver började skratta, ”Comes from you who was dead for a whole week”.
”Yeah but don’t give up” sa jag uppmuntrande och återgick till min skärm. So much to do, so little time. En Edward runt hörnet.

Kommentera

