I’ve seen the light but not the kind I would have liked

horns

Jag lever med antibiotika och inhalator men har typ inte lämnat hemmet på evigheter. Har läst lite ur en Remarque bok och Remarque är min favoritförfattare, har kollat på Warm Bodies några gånger och även lyssnat på musik. Har skrivits med Mats på Facebook mitt i sjukdomsdepressionen och sagt att jag funderar på att flytta tillbaka till Sverige i brist på vänner här i Köpenhamn. Han har sagt att han kommer snart tillbaka, augusti är inte så himla långt bort och Mats är en sån himla bra människa att ha omkring. Och jag har fastnat lite för denna låten.

Jake Bugg – Seen It All

One Friday night I took a pill or maybe two
Down at the car park I saw everyone I knew
And before the night had started we had planned to crash a party
Just a place that someone knew a local house belonging to a gangsters crew
And at the door they shone a light into my face
Have to admit I felt a little out of place
But I made my way inside past a thousand crazy eyes
Then a friend took me aside said everyone here has a knife

I’ve seen it all
I’ve seen it all now
I swear to god I’ve seen it all
Nothing shocks me anymore after tonight

Those little doves had sent my mind and heart a-beating
To say I felt weird really doesn’t need repeating
I could sense the mounting tension the atmosphere of violence
And then they took a guy out side and someone stabbed him with a knife

I’ve seen it all
I’ve seen it all now I swear to god
I’ve seen it all nothing shocks me anymore after tonight
I’ve seen the light but not the kind I would have liked

4 comments
  1. Elena said:

    Usch, vad obehagligt. Krya på dig, Nat. Massa kramar <3

    • Tack söta, förkylningen och lunginflammationen är nästan helt borta nu hoppas jag..känner mig helt ur fas nu efter sjukdomen men har haft en väldigt bra helg ändå :) Puss

  2. Jag blir ofta mer nedstämd när jag också är fysiskt sjuk. Konstigt det där… Hoppas det snart går över <3 Hemma idag också? Usch inte kul det där… Kram

    • Det är mycket bättre nu efter antibiotikan men jag hoppas att jag inte sabbade effekten med helgens alkoholintag..som var en hel del.. men hade så himla roligt :)

Kommentera

