Barbie and Ken

large

Det är fredag och jag har på mig en kort svart klänning till bara ben och vita converse. Ingen jacka och inga strumpbyxor, bara ett par avklippta i form av shorts under för att vara bekväm. Det är varmt ute och jag lyckades bränna mig på ena armen medan vi åt lunch därute på bänkarna. Jag och Klint har suttit med en powerpoint presentation hela förmiddagen tillsammans med Bjørn och Sølver skrattar ihjäl sig åt att Bjørn trodde att Klint hette Ken och hade skrivit så på framsidan.
”Are you two people now the Barbie and Ken of the company?” säger han då och då från sitt skrivbord snett till höger om mig på ena hörnan av rummet. Klint som sitter på hörnan till vänster om mig börjar skratta också och jag kan inte hålla mig heller och den här fredagen blir inte så produktiv såhär på eftermiddagen.
”Hello Barbie” säger Dottie som hör vår konversation och börjar skratta hon med.
”Hi Ken” säger jag med väldigt ljus röst mot Klint som satt bredvid mig på bänken.
”Like I haven’t heard it before..ha ha” säger Klint lite torrt och knuffar till mig på bänken.
”Me and Klint are like this tight” säger jag och visar upp två korsade fingrar. Klint kan inte låta bli att le och jag blir så nöjd. Han är en av dem som jag beundrar mest på företaget och vi jobbar så himla bra ihop.
”So are you going to Sweden this weekend?” frågar Sølver från mittemot oss på bänken.
”Yes to get into the Eurovision vibe and party with the tourists”
”You and all the other gays” säger Klint och jag skrattar högt.
”I need to buy a slutty dress with a lot of glitter”
”And spandex..cheap spandex” säger Klint och tittar upp mot himlen.
”You seem to know a lot about that style, did you party in spandex in the 80ies?” retades jag tillbaka.
”Haha No” säger Klint skrattandes och verkar vara på väldigt bra humör.
”Barbie, you’re not going to bring your Ken along?” säger Sølver med Raybans på och i fredagsstämning.
”So I’ll have to go to H&M on the way home and I’ll meet you in Malmö Klint, you and your spandex?”. Klint skakade på huvudet uppgiven och alla på bordet började skratta. Det är fredag och jag är så Eurovisionpepp så det är inte sant.

3 comments
  1. Åh jag vill också! Kan inte fatta att jag inte får se när det faktiskt är i Sverige. Britterna är sjukt strikta med att man inte får streama saker från internet utan licens…

    • Men oj vad jobbigt, går det inte att kringgå det med en open dns? här spärrar de sidor som pirate bay osv men inte streaming sidor men oftast är det dns spärr och det finns sätt att kringå de spärrarna. Tyckte att det var så himla roligt att ha eurovision i sverige, man kände det i luften överallt i malmö..plus alla roliga turister haha :D

Kommentera

