He is just not that into you

large (2)

Fick den här kommentaren av underbara Linnéa S:

”…jag förstår så himla himla väl den där ensamhetskänslan, eller kanske snarare rädslan. Jag vet att det är jättesvårt när man är mitt i det och verkligen gillar personen, men du förtjänar faktiskt någon som vill ses och som tar sig tid för dig, någon som prioriterar att träffa dig även om det innebär att han får jobba över lite dagen efter. Någon som liksom inte kan hålla sig från att smsa lite för ofta. Allt mindre än det är inte värt att ödsla tid på..”

Så himla sant!

*Rubriken är ett citat från Sex and the city som har spelats i mitt huvud om och om igen medan jag hade ångest över varför han inte hörde av sig och varför det kändes märkligt i magen.

5 comments
  1. Linnéa S said:

    <3 <3 <3 <3 <3 <3

    Tycker förövrigt mycket om just det SATC-avsnittet, eller liksom den grejen, för precis som Miranda påpekar i avsnittet är det faktiskt rätt befriande att tänka så! (om än jobbigt i stunden). Hur är din onsdag?
    Kram!

    • Linnéa S said:

      Sedan kunde jag känna när jag fortfarande var med mitt ex, att jag nästan kände mig MER ensam när jag var MED honom än när jag INTE var det. Så ska det inte kännas. Puss.

      • När de är sådär avstängda och när de lägger en vägg av avstånd framför en..som sist när jag var hos honom så fick jag Edwardångest. Den där ångesten när man är i samma rum men vet inte hur man ska bete sig, vad man ska göra med sig själv. Och när man känner sig ovälkommen och ensam och awkward. Nej bättre såhär, jag orkar inte med mer Edwardångest. Min onsdag är helt okej, det är som om en bomb har slagit sig ner i mitt rum och jag vet inte vart jag ska börja..orkar inte ta tag i någonting och städa..men det kanske speglar hur man mår inuti och det får vara kaos en stund till. Hur har din dag varit så far? Puss

  2. pauline said:

    Måste säga att du har en skara kloka läsare Nat! HIttade hit genom Niotillfem när jag gick igenom ett breakup, samtidigt som både du och Sandra gjorde det. Satan vad bra folk era läsare är ändå.

    Var förresten i Danmark häromdagen. Tänkte på dig!

    • Ja helt underbara kloka människor är ni. Jag är så glad av att ha lärt känna er genom den här bloggen för man har alltid fått en kram, styrka eller några kloka ord för att orka vidare. Det är fantastiskt när människor bryr sig och tar hand om varandra <3
      För att inte tala om hur snälla alla är, aldrig någonsin har jag fått några elaka kommentarer, utan alltid kärlek och styrka, jag är så tacksam <3 <3
      Jag ska till malmö nu i helgen och vara crazy eurovision fan..gå på slagt och vara allmänt odrägligt full :p

Kommentera

