My people

large3

Tisdag och misär. Men framförallt extremt mycket jobb som ska göras, sådant som jag tycker är väldigt roligt, market analysis och segmentation. Hitta var min produkt platsar och hur mycket vi ska investera, om vi ska investera. Ja det är verkligen stort för företaget, första produkten i industrin och för mig ett stort steg framåt i karriären. Tyvärr så är jag så ofokuserad, ledsen i hjärtat och samtidigt på något sjukt sätt lättad av att veta hur det ligger till. För nu kan bearbetningen börja och jag kan gå vidare.

En vän till mig från mitt gamla labb i Göteborg hittade mig på linkedin och skrev ”Nat, fan, du ser ut som en ängel på fotot! Hur har du det i Danmark?” Jag log, dagens första leende. När man har blivit dumpad så känner man sig fulast i världen, misslyckad och förfallen. Att få höra ett par snälla ord, det gör så himla mycket för ens själ. Min gamla vän, vi har skrattat och haft roligt ihop, pratat om livet och om Köpenhamn och han har alltid varit så pepp på att jag skulle hit, ”Tänk så fantastiskt Nat, Köpenhamn är typ världens coolaste stad, tänk så roligt du kommer att få bland danskarna!”. Det brukade han säga då när jag sprang till hans kontor med ont i hjärtat och flyttångest. Nu frågade han om jag inte skulle komma tillbaka och doktorera på labbet i Göteborg, jag log där igen. En vän, inget mer än det men han saknar mig, han trivs i mitt sällskap, han skulle bli glad om jag kom tillbaka.

Jag gick sedan ut i korridoren, på väg till köket och mötte Ollie som kom gåendes från andra sidan korridoren där vi har våra andra kontor numera, vi har expanderat.
”You are missing your chance” sa han lurigt.
”What chance?” frågade jag förvirrad.
”Your chance for hollywood” sa han och höjde på ögonbrynen, ”there’s a photographer taking pictures around here”.
”Ah the promotional pictures that we talked about last week, the ones that we were supposed to take together you mean?” sa jag med bräcklig röst för att skoja med Ollie.
”Well you can still catch him, just go in the lab”
”In a lab coat you mean..I want a close up without the coat” fortsatte jag på skojandet. Ollie log.
”Yeah he’s right there” sa han och pekade mot labbet. Jag sneglade in en kort stund, ryckte på axlarna och tittade sorgset ner på golvet. ”Nah I don’t look pretty today” sa jag lite ledset sådär och tänkte på honom igen, att det var verkligen över nu, på ensamheten, på mina svullna ögon från igår.
”Nattie you always look pretty!” sa Ollie med snäll röst, klappade mig på huvudet och gick iväg mot kontoret. Jag såg honom gå i korridoren och kom på mig själv med att le igen. Dessa människor, mina människor, de bryr sig och de finns där. De oroar sig när jag ser sorgsen ut och de skrattar med mig när jag är glad. Alla de, my people.

4 comments
  1. Det är bra, N, fokusera på de bra människorna du har runt dig :) Du verkar ha så himla bra arbetsplats, jag är helt avis haha njut av det du :) Kram!

    • är så tacksam att jag får jobba med dessa människor, de är verkligen som en andra familj och de bryr sig verkligen. Imorgon blir det glass för alla då ett av företagen fyller 5 år och glassbilen kommer utanför byggnaden. Sådana små grejer liksom, man blir glad :)

  2. linnea said:

    Så himla fint med människor som finns när man behöver dem som mest (: det är det viktigaste

    • ja, bara sådär små grejer, som att fråga varför jag är tyst..eller att komma med ett äpple till en för att vara snäll eller som Sølver gör, alltid finnas inom syfältet när han märker att jag mår dåligt. Eller Caro som går på H&M med mig och vi pratar om random saker och man känner sig normal i några minuter. Fina vänner <3
      Hur är det med dig linnea? tentafri? :)

Kommentera

