Spring time madness

large

Vi skulle ses, klockan halv två vid Nørrebrorunddelen. Efter en hel vecka och några till dagar så skulle vi ses. Jag var helt säker på att jag skulle bli dumpad, circle of life när det gäller mig, de tröttnar eller så har det att göra med att jag aldrig släpper in någon numera. Det kändes ända in i bergmärgen, jag kunde svära på att det var samma situation som när Edward kom tillbaka från Singapore, att mörkret hade bara börjat, det behövdes bara några uttalade ord för det att bli definitivt, ”Nat det känns inte rätt, jag vill inte träffas längre”.

Efter hans telefonsamtal dagen innan var jag ändå lugn, han lät så osäker i rösten, var så mänsklig, så mänsklig var han inte i mitt huvud. När de vill lämna mig blir de ouppnåeliga, till dendär nivån där jag aldrig kommer att nå själv. Men när han var mänsklig och osäker och gärna ville prata, ja då visste jag hur långt jag har kommit, efter Edward, jag har blivit mer säker, säker på att jag tar mig upp igen, från golvet, från misäret. Säker på att jag är en självständig vuxen kvinna, jag har klarat mig själv så länge.

Det var soligt ute, vårigt i luften och min ångest hade lättat från bröstkorgen. Efter att ha gått igenom halva garderoben och inte hittat något att ha på mig och gud jag blir sen nu igen, besämde jag att ha på mig en kort svart kjol, svarta strumpbyxor och en instoppad puderrosa topp från H&M med glittrande stora stenar på ena axeln. Casual chic som på projektmötet i torsdags, måste hålla samlad front. Hade lockat håret väldigt fint och borstat ut det till vågor, tuffat till mig med mina Rayban wayfarers och min rockiga skinnjacka på. Kom i tid till rondellen och parkerade min cykel vid ett träd. Tog av mig cykelhjälmen för att befria vågorna och tog fram mobilen för att sms:a honom medan håret dansade i den varma vårvinden.

”Titta på andra sidan” sms:ade han mig och jag tittade bakom mig, fick syn på honom i ljusblå Ralph Lauren skjorta och beiga chinos. Han stod lutad mot sin cykel och log mot mig, inte ett enda moln av bekymmer över hans ansikte. Jag log också och stoppade ner mobilen i högra jackfickan, hörlurarna i den vänstra och vände cykeln för att korsa gatan. Mitt leende blev bredare ju närmare jag kom honom och jag tänkte, fuck it, han får göra slut med mig sen men just nu tänker jag bli glad över att se honom. Han kom emot mig och la ena armen kring mitt huvud, kysste mig i läpparna och kramade mig hårt där mitt på gatan.
”Hello rock girl” sa han och beundrade min skinnjacka.
”Heejj..välkommen tillbaka” sa jag lättsamt och kunde inte sluta le mot honom.
”Ska vi ta cyklarna och gå mot nørrebroparken?” frågade han mig på danska.
”Vi kan alltid lämna cyklarna här och gå en promenad i Assistens Kirkegården?” föreslog jag och han höll med. Vi började gå bredvid varandra, efter ett tag la han armen kring mig och vi kysstes igen. Vi håller inte hand, det känns för intimt att göra det nu. Jag ville klänga på honom nu när jag insåg att han inte skulle göra slut med mig men han var fortfarande lite varsam så jag gjorde allt detdär jag ville i mitt huvud och utanpå var jag cool. Satt där på gräset och berättade om mina businessmöten i veckan och vi pratade om sommaren, om vi hade några planer. Någon timme senare reste han sig upp för att han skulle hinna med tåget till sina föräldrar och jag skojade om hans fullspäckade schema och sa ”Ja men vi ses väl nästa månad igen”.
”Vi ses väl i nästa vecka igen?” frågade han osäkert och jag stod där förundrad, jaha han vill ses igen. Han vill inte göra slut med mig.

10 comments
    • vågar inte hoppas för mycket, går och väntar på att han ska göra slut med mig vilken dag som helst liksom.. :S

  1. malin said:

    Blir glad och ledsen på samma gång. Glad för att alla killar inte är idioter trots allt, ledsen för att det är idioterna som tar sig in under skinnet och sakta men säkert förstör en :( :) <3

    • Det känns som att Edward har detonerat en bomb därinuti och även om jag är över honom så har jag blivit helt känslomässigt handikappad, vet knappt hur jag ska bete mig i sådana situationer och spenderar alldeles för många timmar om dagen med att oroa mig för att nästa sms som han skickar kommer att vara att han inte vill ses igen.. suck liksom :(
      Puss söta <3

  2. pauline said:

    Åhh Nat han gillar dig ju. Och håller med Malin, är så sjukt hur en kille kan förstöra en. Senast på valborg stod jag och grät i min nya pojkväns famn pga missförstånd, svartsjuka och gamla händelser med pojkvänner som varit otrogna. Det går inte att lita på killar längre känns det som, antingen är de otrogna eller så gillar de mig inte egentligen. Tänker hela tiden att jag bara är ett tidsfördriv för min nya kille och tar inte in hans ord. Han är jättefin på alla sätt och vis, men det är synd att ex ska sätta sina spår på det sättet.

    Njut av det nu, han gillar dig och det märks.<3

    • Ja men precis, hur ska man någonsin kunna slappna av och andas när alla andra har varit svin mot en..klart att man tolkar även de snällas beteende som ”det ligger någonting där..vad menar han egentligen, varför svarar han inte på mitt sms förrän om mååånga timmar = han vill inte ha mig, han har säkert legat med nån annan där i USA”. Alltså det suger så himla mycket kraft ifrån en att oroa sig för allt och jag har Edward att tacka för att jag har blivit så himla förstörd där på insidan att jag inte vågar tro att den här killen kanske verkligen tycker om mig..att jag är älskvärd, att jag inte suger livet ur andra..
      Har så svårt att förstå det i mitt huvud..
      Fina du, skickar massa styrkekramar, tycker om dig! <3

  3. linnea said:

    Heja heja heja (:

    • hihi vi sågs så lite så det känns fortfarande helt overkligt..han kanske har gjort slut med mig och jag som inte fattat något haha :)

  4. Linnéa S said:

    Åh, hatar hur ett break up kan påverka en i månader/år efteråt, även när det känns som att man egentligen kommit över personen ifråga. Skönt att han inte ville sluta ses, du verkar vara så fin så det vore ju korkat av honom <3

    Haha, förövrigt är det där tunnelbanestationen jag åker till varje dag för min skola ligger på 28th Street, lite kul.

    • hihi vad roligt, sitter här och försöker tänka mig hur du ser ut väntandes på tunnelbanan som hon i bilden <3

      Jag vet inte hur jag ska bete mig längre, känner mig känsloskadad och spenderar dagarna med att koka ihop historier i mitt huvud om att han kommer att dumpa mig snart för att han inte har svarat på mitt sms på mååånga timmar, han har tappat intresset osv osv.. jag blir helt knäpp här i bollen :S

Kommentera

