Here we go again

tumblr_mkkuw3FOgi1rcwvmno1_500_large

Efter en lång dag av möten, viktiga möten, sådant som man inte ska ta på fredagar egentligen, är jag nu hemma med öppet fönster och en flaska vin. Och jag har väl inte orkat äta idag, jag har känt av dendär ångesten som när Edward skulle komma tillbaka från Singapore, när man gick och väntade på att bli dumpad, på att ens värld skulle rasa samman.

För ett år sen satt jag såhär, på nästan exakt samma plats medan solen lyste in genom fönstret och det blåste lite lätt. Det var kanske någon gång i juli eller augusti, mörkret var inte indelad i månader eller dagar. Snarare i minuter, en kvart hit och kanske en halvtimme i taget att överleva. Det var varmt, solen brände min hud medan resten av mig såg så sliten ut, håret var livlöst, ansiktsuttrycket var orörligt, fast i ett läge av sorg, som någon som inte hade sovit på hundra år. Jag var i sorg, i förtvivlan, i ångest. Konstant ångest från sekunden man slog upp ögonen på morgonen tills man blundade någon gång under natten. Och vem vill vakna upp då, vem vill ha en till dag i livet, livet betyder ingenting då.

Så när jag vaknade idag och insåg att han landar imorgon, ungefär vid samma tidpunkt som Edward landade från Singapore och att han inte har hört av sig alls på tre dagar, ja då kände jag inte alls för att gå upp. Jag kunde inte sova för det stack i hjärtat, i förbaskade hjärtat som slår oregelbundet igen och magen var vriden upp och ner.. Helvete Nat, hur har du kommit till den här punkten igen? Varför händer det igen?
Jag vet inte hur, jag vet inte vad som har förändrats men något känns annorlunda. Man bedöver känslan med vin, med Lana del Rey, med cigaretter. En fredag i min ensamhet och imorgon kommer det att ta slut.

Kommentera

